Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rola integracji na etapie wdrożenia systemu CRM - dlaczego jest tak istotna?

19-02-2021, 14:00

Na co dzień firmy korzystają z rozmaitego oprogramowania. Gdy zapada decyzja o wdrożeniu systemu CRM, pozostaje jeszcze kwestia zintegrowania go z już używanymi aplikacjami. Dobre oprogramowanie CRM musi być kompatybilne z innymi systemami – w przeciwnym razie wcale nie ułatwi wykonania codziennych czynności.

Czemu integracja z systemem CRM jest kluczowa dla firmy?

Od możliwości integracji CRM z używanymi już systemami zależy m.in. to, czy zespół skutecznie zwiększy swoją efektywność. Dobry CRM ułatwia, a nie utrudnia pracę. Dzięki integracji CRM z użytkowanym w firmie oprogramowaniem możliwe jest osiągnięcie wielu korzyści. Należą do nich:

  • gromadzenie kluczowych informacji tylko w jednym systemie (CRM) – znacznie upraszcza to pracę zdalną,
  • brak rozproszeń podczas pracy – brak konieczności przełączania się między programami przekłada się nie tylko na oszczędność czasu, ale także zwiększenie wydajności,
  • oszczędności – firma nie musi wydawać środków na zakup dodatkowych programów i płaci tylko za CRM.

Dobrym przykładem na to, jak CRM usprawnia codzienną pracę, jest integracja ze skrzynkami mailowymi. System CRM ESTI – który jest przeznaczony dla biur nieruchomości – może zostać zintegrowany z oprogramowaniem pocztowym, np. Outlook czy Thunderbird. W ten sposób pracownicy zyskują wspólną listę kontaktów, a korespondencja – wraz z dodatkowymi komentarzami – jest gromadzona w jednym miejscu.

Z jakimi programami zintegrować oprogramowanie CRM?

Na tak zadane pytanie nie ma jednej odpowiedzi – wszystko zależy od potrzeb danej firmy. Przykładowo biura nieruchomości wykorzystują CRM, aby gromadzić informacje o ofertach i klientach, usprawnić ich obsługę, monitorować sprzedaż i prowadzić kalendarz spotkań. Standardowo te informacje są rozproszone. Z reguły pracownicy takiego biura korzystają z:

  • różnych programów pocztowych – z ich pomocą kontaktują się z klientami i wymieniają się informacjami między sobą,
  • programu do generowania ofert dla klientów – nie od dziś wiadomo, że atrakcyjna wizualnie oferta skutecznie przykuwa wzrok,
  • różnych rozwiązań do tworzenia ofert – następnie oferty te są dodawane na popularne portale ogłoszeniowe,
  • programu do wystawiania faktur – rozliczenia z klientami stanowią istotny element w działaniu każdej firmy,
  • aplikacji do monitorowania pracy agentów – dzięki niej możliwe jest monitorowanie pracy poszczególnych członków zespołu.

Aby pracownicy biura nieruchomości mogli korzystać tylko z jednego programu, przed wybraniem systemu CRM konieczne jest sprawdzenie, czy dane rozwiązanie będzie umożliwiało integrację z dotychczas używanym oprogramowaniem.

Prosta i szybka integracja z CRM – dlaczego to ważne?

Wdrożenie systemu CRM powinno odbyć się szybko, aby pracownicy mogli niemal od razu zacząć korzystać z udostępnionego im oprogramowania. Sprawna integracja to jednak nie wszystko – równie istotne jest to, aby system CRM działał niezawodnie, a jego obsługa była intuicyjna. Konieczność ukończenia wielogodzinnego szkolenia, aby móc sprawnie poruszać się po funkcjach CRM, nie brzmi zachęcająco.

Firma powinna zapewnić sobie także wsparcie techniczne. Wraz z rozwojem organizacji konieczne może okazać się wykorzystanie nowych narzędzi. One również powinny zostać zintegrowane z CRM. Wówczas pomoc dostawcy oprogramowania będzie bezcenna – to właśnie jemu warto zlecić integrację, aby mieć pewność, że program będzie funkcjonował prawidłowo.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:








fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag nolstag CRM