Na co dzień firmy korzystają z rozmaitego oprogramowania. Gdy zapada decyzja o wdrożeniu systemu CRM, pozostaje jeszcze kwestia zintegrowania go z już używanymi aplikacjami. Dobre oprogramowanie CRM musi być kompatybilne z innymi systemami – w przeciwnym razie wcale nie ułatwi wykonania codziennych czynności.
Od możliwości integracji CRM z używanymi już systemami zależy m.in. to, czy zespół skutecznie zwiększy swoją efektywność. Dobry CRM ułatwia, a nie utrudnia pracę. Dzięki integracji CRM z użytkowanym w firmie oprogramowaniem możliwe jest osiągnięcie wielu korzyści. Należą do nich:
Dobrym przykładem na to, jak CRM usprawnia codzienną pracę, jest integracja ze skrzynkami mailowymi. System CRM ESTI – który jest przeznaczony dla biur nieruchomości – może zostać zintegrowany z oprogramowaniem pocztowym, np. Outlook czy Thunderbird. W ten sposób pracownicy zyskują wspólną listę kontaktów, a korespondencja – wraz z dodatkowymi komentarzami – jest gromadzona w jednym miejscu.
Na tak zadane pytanie nie ma jednej odpowiedzi – wszystko zależy od potrzeb danej firmy. Przykładowo biura nieruchomości wykorzystują CRM, aby gromadzić informacje o ofertach i klientach, usprawnić ich obsługę, monitorować sprzedaż i prowadzić kalendarz spotkań. Standardowo te informacje są rozproszone. Z reguły pracownicy takiego biura korzystają z:
Aby pracownicy biura nieruchomości mogli korzystać tylko z jednego programu, przed wybraniem systemu CRM konieczne jest sprawdzenie, czy dane rozwiązanie będzie umożliwiało integrację z dotychczas używanym oprogramowaniem.
Wdrożenie systemu CRM powinno odbyć się szybko, aby pracownicy mogli niemal od razu zacząć korzystać z udostępnionego im oprogramowania. Sprawna integracja to jednak nie wszystko – równie istotne jest to, aby system CRM działał niezawodnie, a jego obsługa była intuicyjna. Konieczność ukończenia wielogodzinnego szkolenia, aby móc sprawnie poruszać się po funkcjach CRM, nie brzmi zachęcająco.
Firma powinna zapewnić sobie także wsparcie techniczne. Wraz z rozwojem organizacji konieczne może okazać się wykorzystanie nowych narzędzi. One również powinny zostać zintegrowane z CRM. Wówczas pomoc dostawcy oprogramowania będzie bezcenna – to właśnie jemu warto zlecić integrację, aby mieć pewność, że program będzie funkcjonował prawidłowo.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Kobiety w branży technologicznej są coraz częściej oceniane ze względu na umiejętności
|
|
|
|
|
|