Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rodzice doceniają e-dzienniki

20-11-2009, 09:31

Dzięki dziennikowi elektronicznemu wiem więcej na temat ocen i frekwencji na lekcjach mojego dziecka - uważa niemal 85% rodziców, którzy wzięli udział w pierwszym ogólnopolskim badaniu opinii na temat e-dzienników, przeprowadzonym przez firmę Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus.

robot sprzątający

reklama


Dzienniki elektroniczne funkcjonują już w kilkuset polskich placówkach oświatowych. Liczba ta zwiększa się bardzo szybko m.in. dzięki zmianom prawa. Od lipca tego roku polskie szkoły mogą w całości zrezygnować z prowadzenia dokumentacji w formie papierowej i zastąpić ją dziennikiem elektronicznym.

>> Czytaj: Szkolny dziennik już nie musi być papierowy

Za największą zaletę e-dziennika uczestnicy badania firmy Librus uznali możliwość dostępu do bieżących informacji o dziecku. Taką odpowiedź wskazało ponad 88% respondentów. Dla niemal 7% ankietowanych główną zaletą jest możliwość utrzymywania stałej korespondencji ze szkołą oraz czytania szkolnych ogłoszeń.

Bieżący i natychmiastowy dostęp rodziców do informacji o obecności uczniów na lekcjach zmniejsza skłonność dzieci do udawania się na wagary - taką odpowiedź wskazało niemal 70% ankietowanych rodziców. Ponad 14% badanych wyraziło odmienną opinię.

Na uwagę zasługuje fakt, że posiadanie narzędzia umożliwiającego kontrolowanie ocen i frekwencji nie wpłynęło znacząco na zmianę postawy rodziców wobec dzieci. Na pytanie, czy po wprowadzeniu e-dziennika stał(a) się Pan/Pani bardziej podejrzliwy(a), ponad 82% respondentów odpowiedziało negatywnie. Zdecydowana większość rodziców jest zdania, że e-dzienniki nie przyczyniają się również do ograniczenia wolności uczniów. Taką opinię wyraziło ponad 78% ankietowanych.

Innowacja technologiczna, jaką jest dziennik elektroniczny, nie ma - w ocenie rodziców - większego wpływu na poprawę wyników nauki. Na pytanie, czy dzięki e-dziennikowi dzieci bardziej przykładają się do nauki, padło jedynie 33,6% pozytywnych odpowiedzi. Nieco więcej rodziców docenia natomiast e-dziennik jako narzędzie ułatwiające kontakt ze szkołą i nauczycielami. Odpowiedzi twierdzącej na to pytanie udzieliło ponad 46% ankietowanych.

>> Czytaj także: Polska szkoła zła dla e-mózgów?

Informacje o frekwencji i ocenach dzieci zgromadzone dzięki dziennikom elektronicznym zdecydowanie częściej interesują matki niż ojców. Ponad 82% respondentów ankiety to kobiety (przy zachowaniu statystycznej metody doboru próbki). Największą grupę respondentów stanowiły osoby w wielu 30-40 lat.

Rodzice dzieci, którzy korzystają z dzienników elektronicznych, są generalnie pozytywnie nastawieni do tej innowacji. Większość deklaruje, iż wdrożenie e-dziennika jest dla nich jednym z kryteriów oceny szkoły, do której w przyszłości będą chcieli posłać swoje kolejne dzieci.

Ankieta została przeprowadzona przez firmę Librus za pośrednictwem platformy internetowej dziennika elektronicznego - Systemu Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce. Badanie odbyło się w dniach 13-16 listopada 2009 roku wśród rodziców dzieci uczęszczających do szkół, w których wdrożono dziennik elektroniczny. Na ankietę odpowiedziało 1059 osób z całej Polski.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E