Reklamy przechodzą na blogi
Za pięć lat agencje reklamowe będą inwestować większe środki na reklamy w blogach i podcastach niż w mediach tradycyjnych takich jak gazety i czasopisma - wynika z badań zespołu analityków Society for New Communications Research (SNCR).
O wynikach badań Jen McClure z SNCR mówiła na konferencji BlogWorld.
W ramach badań skierowano pytania do 260 agencji, które dotyczyły planów reklamowych oraz rynku nowych mediów konwersacyjnych takich jak blogi. Obecnie większość agencji przeznacza na tego typu media ok. 2,5% swojego całego budżetu, ale plany agencji obejmują znaczne zwiększenie tych wydatków do roku 2012. Jak powiedziała Jen McClure, chodzi zarówno o małe, jak i duże agencje.
Obecnie w Sieci znajduje się ok. 110 mln blogów i dziennie przybywa ich ponad 100 tys. Według SNCR w ostatnich latach wzrost liczby blogów zwalnia, ale wzmacnia się ich znaczenie i widoczność.
Zmienia się również charakter blogów. Coraz częściej są one ubogacane podcastami, plikami wideo i aplikacjami (np. "wklejkami" z serwisów społecznościowych). To sprawia, że strony tego typu są jeszcze bardziej dynamiczne i efektywne.