Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zespół umieścił w internecie swój kolejny singiel. Każdy zainteresowany może go pobrać i zapisać na dysku. Tym razem jednak trzeba będzie zapłacić. Cel jest jednak szlachetny.

W październiku 2007 roku zespół Radiohead wydał album "In Rainbows". Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że miało to miejsce w internecie i na dwa miesiące przed tradycyjną premierą. Artyści postawili na dystrybucję w sieci, gdyż chcieli pokazać, że w ten sposób także da się zarabiać, a w pobieraniu plików z sieci nie ma nic złego.

Pozwolili oni internautom nie tylko zdecydować, czy chcą zapłacić za album, ale także - w przypadku odpowiedzi twierdzącej - ile chcą za niego zapłacić. Tylko w dniu premiery album został pobrany ponad 1 milion razy. 38 procent internautom zdecydowało się za niego zapłacić, oferując średnio 2,26 dolarów.

Nie sprawdziły się czarne proroctwa ekspertów, którzy wątpili, by zespół odniósł sukces także w tradycyjnym kanale sprzedaży. Okazało się, że w pierwszym tygodniu sprzedaży nabywców znalazły 122 tysiące egzemplarzy albumu.

Teraz zespół ponownie postawił na sieć, gdzie dostępny jest singiel "Harry Patch (In Memory Of)". Tym razem jednak internauci nie mają wyboru - muszą uiścić opłatę w wysokości 1 funta, by utwór móc pobrać. Artyści z Radiohead podjęli tę decyzję nie tyle ze względu na możliwość zarobienia, co z pobudek bardziej wzniosłych. Harry Patch to nie zmyślona postać, a ostatni weteran Pierwszej Wojny Światowej, który zmarł niedawno w wieku 111 lat.

Uzyskane ze sprzedaży utworu środki zostaną przekazane na rzecz Royal British Legion - organizacji charytatywnej niosącej pomoc finansową i emocjonalną osobom, które służyły bądź nadal służą w Brytyjskich Siłach Zbrojnych, a także ich rodzinom.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Microsoft kupuje Office.com

Źródło: DI24.pl