Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

PTC: więcej klientów w ciężkim okresie

12-05-2010, 10:08

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej lekko spadły, ale firma chwali się wzrostem liczby abonentów, rekordowym udziałem klientów abonamentowych i milionem klientów w usłudze blueconnect. W ocenie szefów spółki sytuacja na rynku nadal będzie ciężka, na co PTC jest przygotowana.

robot sprzątający

reklama


PTC opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał. Według firmy są one lepsze niż prognozy analityków dla całej branży. Powodem złych nastrojów jest nie tylko dekoniunktura gospodarcza, ale także duża obniżka stawek rozliczeń międzyoperatorskich (MTR).

Przychody PTC w pierwszym kwartale 2010 roku wyniosły 1 mld 756 mln złotych, zmniejszając się o 6,2%w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyższy był za to zysk EBITDA, który osiągnął 674 mln złotych, czyli o 36,4% niż w I kwartale roku ubiegłego. Średni przychód na klienta (ARPU) obniżył się i wyniósł 41 złotych.

Liczba klientów spółki na koniec marca wyniosła 13 mln 361 tys., co stanowi wzrost o 0,6% w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 roku.

>>> Czytaj: Możliwy kurator dla Ery i kolejne zatrzymania

W okresie od stycznia do marca br. spółka pozyskała 66 tys. nowych abonentów, a w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego ich liczba zwiększyła się o 359 tys. Tym samym udział abonentów w łącznej bazie klientów obsługiwanych przez PTC wzrósł do rekordowego poziomu 50%. Dużą popularnością wśród klientów cieszy się też usługa blueconnect, z której obecnie korzysta już 1 mln klientów.

PTC udało się obniżyć średni koszt pozyskania klienta, tzw. SAC, który wyniósł 82 złotych i spadł w porównaniu do odpowiedniego okresu roku ubiegłego o 25 złotych.

- W ocenie PTC polski rynek telekomunikacyjny w 2010 roku będzie cechował się dalszym spadkiem swojej wartości (...) PTC jest dobrze przygotowana na te wyzwania – stwierdził Prezes firmy Klaus Hartmann.  

PTC podkreśla, że rozwija także innowacyjne rozwiązania finansowe wspólnie z partnerami z sektora bankowego. Przykładem jest współpraca z Polbankiem oraz MasterCard, która zaowocowała wprowadzeniem do oferty sieci Era zbliżeniowego systemu płatności Minikarta Era PayPass.

Kolejnym etapem integracji telefonii komórkowej i usług finansowych są prowadzone obecnie przez PTC, wraz z Inteligo oraz MasterCard, testy mobilnych płatności dokonywanych telefonem komórkowym w technologii NFC. Już w maju br. do udziału w tym programie zostaną zaproszeni klienci.

>>> Czytaj: Masz inne prawa, jeśli umowę z operatorem przyniósł kurier


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PTC



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E