Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Przywileje dla telepracowników nie będą korzystne dla firm"

GazetaPrawna.pl 20-05-2010, 15:47

Telepracy boją się zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy. Ci ostatni obawiają się, że brak obecności w firmie zwiększa możliwość ich zwolnienia - uważa Rafał Hubczyk, ekspert ds. telepracy w firmie doradztwo gospodarcze DGA SA.

Urszula Mirowska: Dlaczego tylko 2 proc. firm zatrudnia telepracowników?

Rafał Hubczyk: Bo to nowa forma zatrudnienia. Przez wiele lat pracodawcy byli przyzwyczajeni do zatrudniania pracowników świadczących pracę w siedzibie firmy, a nie na odległość. Wydaje im się, że w takiej sytuacji mają mniejszą kontrolę nad pracownikami.

UM: To jak ich do niej przekonać?

RH: Pracodawcy muszą wiedzieć, że telepracownik ma zagwarantowane takie same prawa, ale też obowiązki, jak zwykły pracownik. Główna różnica polega na tym, że ten pierwszy nie pracuje w siedzibie firmy, a np. w domu. Dlatego telepracownika rozlicza się z efektów dostarczonej pracy.

UM: Co stanowi największy problem dla firm w zatrudnianiu telepracowników?

RH: Najwięcej problemów wywołuje konieczność zapewnienia sprzętu, łączy i oprogramowania, jak również odpowiednich warunków pracy zgodnych z przepisami BHP. Dylematy pojawiają się także przy ustalaniu zasad kontroli telepracownika.

Więcej w Gazecie Prawnej w artykule pt. "Przywileje dla telepracowników nie będą korzystne dla firm"

Urszula Mirowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag zatrudnienietag telepracatag pracodawca