Funkcjonuje wiele przesłanek świadczących o zbliżającym się przełomie na rynku faktur elektronicznych. Wprowadzone zmiany przepisów w tym zakresie według specjalistów mogą oznaczać początek dynamicznego wzrostu zainteresowania elektronicznym obiegiem dokumentów księgowych w 2011 roku. Najnowsze wyniki badań opublikowane przez Billentis pokazują skalę oczekiwanego wzrostu w Europie.
reklama
Znaczny wzrost rynku faktur elektronicznych, przewidywany w latach 2011-2012, dotyczy zarówno segmentu business-to-business (B2B) jak i business-to-consumer (B2C). Zgodnie z podanymi wynikami Billentis wymiana elektronicznych faktur pomiędzy przedsiębiorstwami wzrośnie z umiarkowanej ilości 915 milionów w 2009 roku do 2,5 miliarda w 2012 roku.
„Już z początkiem roku 2011 można było zauważyć wzrost zainteresowania tego typu usługami. Wprowadzone zmiany przepisów w zakresie faktur elektronicznych spowodowały znaczącą ilość zapytań ze strony potencjalnych klientów, a w konsekwencji wdrożenie e-faktur w ich przedsiębiorstwach” – mówi Dariusz Malacki, Prezes Zarządu itBCG.
Źródło: Billentis
Według prognoz to dopiero początek dynamicznych zmian na rynku faktur elektronicznych. Prognozowany jest również wzrost na rynku dostawców. Według Billentis ilość fuzji i przejęć wzrośnie z 14 w 2010 do 25 w 2011 r. Większe działania konsolidacyjne oczekiwane są po osiągnięciu 15% udziału usług e-faktury w całym rynku.
Elektroniczne faktury przez dekadę miały fundamentalnie zmienić i usprawnić prowadzenie rozliczeń. Założenia te jednak nie znalazły szybko odzwierciedlenia w rzeczywistości. „Wymagania wynikające z przepisów podatkowych i prawnych na całym świecie, jak również niechęć dostawców do podjęcia wyzwań były czynnikami blokującymi rozwój elektronicznych rozliczeń. Teraz sytuacja ta się diametralnie zmienia” – twierdzi Dariusz Malacki.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*