W Internecie drzemie ogromna siła marketingowa. Dlatego dzisiaj każda firma musi dbać o budowanie wizerunku w sieci, m.in. w social mediach takich jak Facebook. Instagram, YouTube, Linkedin, z których codziennie korzysta miliony użytkowników. Część z nich może zostać Twoimi Klientami. Poniżej przedstawiamy portale społecznościowe, na których warto zaprezentować swoją firmę, stale kreować wizerunek oraz wykorzystać potencjał płatnych reklam, które możesz kierować do dużej precyzyjnie określonej grupy docelowej. W zależności od branży w jakiej działasz, możesz zdecydować się na marketing w mediach społecznościowych na jednym lub kilku wybranych portalach.
Social media czyli portale społecznościowe to serwisy internetowe oraz aplikacje, które umożliwiają kreację treści oraz ich wymianę z innymi użytkownikami, stanowiącymi społeczność danego portalu. Wymiana informacji odbywa się w czasie rzeczywistym. Serwisy przeznaczone są dla użytkowników powyżej 13 roku życia.
Zarówno użytkownik który ma 13, jak ten co ma 50 lat jest potencjalnym Klientem, ponieważ oferty różnych firm skierowane są do odbiorców w różnych przedziałach cenowych. Największy udział w social media marketing w Polsce stanowią reklamy na Facebooku, jednak wielu przedsiębiorców decyduje się już wykorzystać potencjał Instagrama czy Twittera, gdzie większość postów kierowana jest do prywatnych użytkowników. W kontaktach biznesowych oraz HR dużą popularnością cieszą się Linkedin czy Goldenline.
Zakładając profil firmy na portalach społecznościowych zyskujesz możliwość dotarcia do ogromnego grona potencjalnych klientów. Użytkownicy lajkują, udostępniają oraz komentują - takie konwersje widoczne są również dla ich znajomych, co wpływa również na szybkość rozprzestrzeniania się informacji.
Obecnie większość właścicieli prowadzących różnego rodzaju biznesy ma swoją stronę internetową, którą może podpiąć w profilu poszczególnych social media. Dzięki temu zdobywa link na wartościowej domenie, a udostępniane posty mogą zachęcić do przejścia na stronę i zapoznania się z ofertą.
Na założonym profilu można pokazać swoja ofertę, przedstawić swoją misję i strategię. Merytoryczne wpisy, przyciągające treści lub dzielenie się swoimi osiągnięciami buduje zaufanie oraz dobry wizerunek.
Dobrym przykładem są Facebook lub LinkedIn. Te platformy społecznościowe umożliwiają szybką reakcję na zapytania oraz opinie potencjalnych klientów. Można z łatwością odpowiedzieć na zapytania ofertowe oraz zachęcić do zakupu.
Portale społecznościowe dają ogromną możliwość reklamy swoich produktów oraz targetowania. Jeśli przygotujesz fajny post i odpowiednio zdefiniujesz grupę odbiorców, z łatwością dotrzesz ze swoją ofertę do potencjalnych Klientów. Rolą reklam w social media jest nie tylko dotarcie do użytkowników zainteresowanych danych produktem, ale również wywołanie u nich potrzeby posiadania czegoś lub skorzystania z danej oferty.
Ściśle z reklamami związane są narzędzia analityczne, które dostarczają informacji o Klientach oraz pozwalają szczegółowo badać ich zachowania, zasięg postów, ilość like’ów lub obserwujących, komentarze, udostępnienia. Dane to dają podstawę do tworzenia efektywnych kampanii marketingowych, które przełożą się na wymierne zyski dla Twojej firmy.
To największa na świecie platforma social media, jej wykorzystanie przy budowaniu PR’u swojej marki daje ogromne możliwości. Miliardy aktywnych użytkowników to fakt, który przemawia sam za siebie.
Pierwszym czynnikiem, na który powinno zwracać się uwagę prowadząc działania marketingowe jest interakcja ze swoimi użytkownikami - ludźmi, którzy polubili fanpage. Z doświadczenia podpowiemy, że musi to być naturalna relacja. Nie można na siłę jedynie reklamować swojej marki, takie postępowanie jest zdecydowanie odpychające. Administrator, czy moderator profilu powinien odpowiadać na zadawane pytania, posty oraz zachęcać do dyskusji. Ciekawym pomysłem są również organizowane konkursy, ankiety oraz giveawaye, które przyciągną nowych użytkowników oraz zatrzymują obecnych.
Dodatkowo Facebook udostępnia płatne usługi promowania postów i fanpage’y, dzięki czemu posty będą widoczne nie tylko dla grona Twoich fanów.
Internauci z reguły łatwo nie wybaczają wpadek, pewnie niejedna osoba się z tym spotkała :). Zwrócenie uwagi na merytorykę oraz poprawność pisowni jest więc wskazane. Niedopilnowanie takiej rzeczy skutkuje natychmiastowym wytknięciem błędu, co może doprowadzić do spadku aktywności na fanpage’u. Na rynku dostępne są badania marketingowe, które pokazują czym interesują się potencjalni odbiorcy, a wbudowane statystyki Facebooka pomogą określić jakimi cechami demograficznymi odznaczają się klienci.
Kolejnym portalem, który jest bardzo istotny podczas reklamowania swojej firmy jest LinkedIn. To strona, która otrzymała nazwę “Facebook dla profesjonalistów”. Można się domyślić więc, że jest to serwis do kontaktów biznesowo-zawodowych. Liczy sobie pokaźną sumę aktywnych użytkowników, bo aż 400 milionów.
Firma, która poważnie podchodzi do reklamy w social media, nie może ominąć tego portalu. Poza wszystkimi typowymi zaletami portali społecznościowych LinkedIn oferuje wsparcie dla kontaktów B2B i działu HR. Spowodowane to jest faktem, że w serwisie tym znajduje się sporo użytkowników, którzy poszukują pracy oraz freelancerów.
Aby założyć konto firmowe na tym portalu trzeba spełnić nieco więcej warunków, niż na przykład na Facebooku. Kryteria, które muszą zostać spełnione:
LinkedIn niesie za sobą wiele korzyści. Jest to witryna dobrze pozycjonowana w przeglądarkach. Oprócz tego bardzo ułatwia i poprawia komunikację, między potencjalnym pracownikiem. a pracodawcą.
Serwis społecznościowy liczący sobie ponad 800 milionów użytkowników, którzy wrzucają swoje zdjęcia. Popularność serwisu mówi sama za siebie - w przypadku niektórych biznesów jest to doskonałe miejsce reklamy. Błędnym myśleniem jest, że ten portal nadaje się tylko dla blogerów, czy celebrytów. Jest świetnym miejscem na pokazanie wielu produktów i usług.
Podsumowując social media to doskonały pomysł na reklamę Twojej marki. Jeśli zrobisz to mądrze i według określonych wytycznych możesz osiągnąć swój cel biznesowy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|