Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W Internecie drzemie ogromna siła marketingowa. Dlatego dzisiaj każda firma musi dbać o budowanie wizerunku w sieci, m.in. w social mediach takich jak Facebook. Instagram, YouTube, Linkedin, z których codziennie korzysta miliony użytkowników. Część z nich może zostać Twoimi Klientami. Poniżej przedstawiamy portale społecznościowe, na których warto zaprezentować swoją firmę, stale kreować wizerunek oraz wykorzystać potencjał płatnych reklam, które możesz kierować do dużej precyzyjnie określonej grupy docelowej. W zależności od branży w jakiej działasz, możesz zdecydować się na marketing w mediach społecznościowych na jednym lub kilku wybranych portalach.

mat partnera

Social media - co to jest 

Social media czyli portale społecznościowe to serwisy internetowe oraz aplikacje, które umożliwiają kreację treści oraz ich wymianę z innymi użytkownikami, stanowiącymi społeczność danego portalu. Wymiana informacji odbywa się w czasie rzeczywistym. Serwisy przeznaczone są dla użytkowników powyżej 13 roku życia.

Zarówno użytkownik który ma 13, jak ten co ma 50 lat jest potencjalnym Klientem, ponieważ oferty różnych firm skierowane są do odbiorców w różnych przedziałach cenowych. Największy udział w social media marketing w Polsce stanowią reklamy na Facebooku, jednak wielu przedsiębiorców decyduje się już wykorzystać potencjał Instagrama czy Twittera, gdzie większość postów kierowana jest do prywatnych użytkowników. W kontaktach biznesowych oraz HR dużą popularnością cieszą się Linkedin czy Goldenline.

Zalety social media marketing

Duże zasięgi i grupa potencjalnych odbiorców

Zakładając profil firmy na portalach społecznościowych zyskujesz możliwość dotarcia do ogromnego grona potencjalnych klientów. Użytkownicy lajkują, udostępniają oraz komentują - takie konwersje widoczne są również dla ich znajomych, co wpływa również na szybkość rozprzestrzeniania się informacji.

Zwiększenie ruchu na stronie

Obecnie większość właścicieli prowadzących różnego rodzaju biznesy ma swoją stronę internetową, którą może podpiąć w profilu poszczególnych social media. Dzięki temu zdobywa link na wartościowej domenie, a udostępniane posty mogą zachęcić do przejścia na stronę i zapoznania się z ofertą.

Kreowanie wizerunku

Na założonym profilu można pokazać swoja ofertę, przedstawić swoją misję i strategię. Merytoryczne wpisy, przyciągające treści lub dzielenie się swoimi osiągnięciami buduje zaufanie oraz dobry wizerunek.

Bezpośredni kontakt z klientem

Dobrym przykładem są Facebook lub LinkedIn. Te platformy społecznościowe umożliwiają szybką reakcję na zapytania oraz opinie potencjalnych klientów. Można z łatwością odpowiedzieć na zapytania ofertowe oraz zachęcić do zakupu.

Reklamy

Portale społecznościowe dają ogromną możliwość reklamy swoich produktów oraz targetowania. Jeśli przygotujesz fajny post i odpowiednio zdefiniujesz grupę odbiorców, z łatwością dotrzesz ze swoją ofertę do potencjalnych Klientów. Rolą reklam w social media jest nie tylko dotarcie do użytkowników zainteresowanych danych produktem, ale również wywołanie u nich potrzeby posiadania czegoś lub skorzystania z danej oferty.

Narzędzia analityczne 

Ściśle z reklamami związane są narzędzia analityczne, które dostarczają informacji o Klientach oraz pozwalają szczegółowo badać ich zachowania, zasięg postów, ilość like’ów lub obserwujących, komentarze, udostępnienia. Dane to dają podstawę do tworzenia efektywnych kampanii marketingowych, które przełożą się na wymierne zyski dla Twojej firmy.

Najczęściej wykorzystywane w Polsce social media 

Facebook

To największa na świecie platforma social media, jej wykorzystanie przy budowaniu PR’u swojej marki daje ogromne możliwości. Miliardy aktywnych użytkowników to fakt, który przemawia sam za siebie.

Pierwszym czynnikiem, na który powinno zwracać się uwagę prowadząc działania marketingowe jest interakcja ze swoimi użytkownikami - ludźmi, którzy polubili fanpage. Z doświadczenia podpowiemy, że musi to być naturalna relacja. Nie można na siłę jedynie reklamować swojej marki, takie postępowanie jest zdecydowanie odpychające. Administrator, czy moderator profilu powinien odpowiadać na zadawane pytania, posty oraz zachęcać do dyskusji. Ciekawym pomysłem są również organizowane konkursy, ankiety oraz giveawaye, które przyciągną nowych użytkowników oraz zatrzymują obecnych.

Kampanie płatne

Dodatkowo Facebook udostępnia płatne usługi promowania postów i fanpage’y, dzięki czemu posty będą widoczne nie tylko dla grona Twoich fanów.

Merytoryczność oraz poprawność

Internauci z reguły łatwo nie wybaczają wpadek, pewnie niejedna osoba się z tym spotkała :). Zwrócenie uwagi na merytorykę oraz poprawność pisowni jest więc wskazane. Niedopilnowanie takiej rzeczy skutkuje natychmiastowym wytknięciem błędu, co może doprowadzić do spadku aktywności na fanpage’u. Na rynku dostępne są badania marketingowe, które pokazują czym interesują się potencjalni odbiorcy, a wbudowane statystyki Facebooka pomogą określić jakimi cechami demograficznymi odznaczają się klienci.

LinkedIn

Kolejnym portalem, który jest bardzo istotny podczas reklamowania swojej firmy jest LinkedIn. To strona, która otrzymała nazwę “Facebook dla profesjonalistów”. Można się domyślić więc, że jest to serwis do kontaktów biznesowo-zawodowych. Liczy sobie pokaźną sumę aktywnych użytkowników, bo aż 400 milionów.

Korzyści LinkedIn

Firma, która poważnie podchodzi do reklamy w social media, nie może ominąć tego portalu. Poza wszystkimi typowymi zaletami portali społecznościowych LinkedIn oferuje wsparcie dla kontaktów B2B i działu HR. Spowodowane to jest faktem, że w serwisie tym znajduje się sporo użytkowników, którzy poszukują pracy oraz freelancerów.

Warunki założenia konta firmowego na LinkedIn

Aby założyć konto firmowe na tym portalu trzeba spełnić nieco więcej warunków, niż na przykład na Facebooku. Kryteria, które muszą zostać spełnione:

  • Należy posiadać prywatne konto oraz być zatrudnionym w firmie, której zakładasz profil. (Informacja o zatrudnieniu ma znaleźć się w sekcji “doświadczenie” na profilu prywatnym.
  • Firmowy adres mailowy MUSI być w unikalnej domenie. Posługiwanie się domenami ogólnymi jak Gmail, WP, Onet jest zabronione.
  • Prywatny profil musi być dokładnie uzupełniony i znajdować się na poziomie “mistrzowski” lub “średni. Informacja o tym znajduje się w prawej części strony profilu.
  • Należy posiadać przynajmniej kilka kontaktów.
  • Profil prywatny musi istnieć co najmniej 7 dni.

LinkedIn niesie za sobą wiele korzyści. Jest to witryna dobrze pozycjonowana w przeglądarkach. Oprócz tego bardzo ułatwia i poprawia komunikację, między potencjalnym pracownikiem. a pracodawcą.

Instagram

Serwis społecznościowy liczący sobie ponad 800 milionów użytkowników, którzy wrzucają swoje zdjęcia. Popularność serwisu mówi sama za siebie - w przypadku niektórych biznesów jest to doskonałe miejsce reklamy. Błędnym myśleniem jest, że ten portal nadaje się tylko dla blogerów, czy celebrytów. Jest świetnym miejscem na pokazanie wielu produktów i usług.

Zalety, które przemawiają za założeniem konta na Instagramie

  • Wyżej wspomniane 800 milionów aktywnych użytkowników.
  • 4 miliony użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej.
  • Statystyki, które pokazują, że Instagram ma wzrosty pięciokrotne wyższe niż inne portale społecznościowe.
  • Notuje się, że codziennie na Instagramie publikowanych jest aż 95 milionów zdjęć oraz 8.5 tysiąca lajkowanych zdjęć co sekundę!
  • Instagram przewyższa pod względem aktywności inne portale społecznościowe aż o 30%.


Podsumowując social media to doskonały pomysł na reklamę Twojej marki. Jeśli zrobisz to mądrze i według określonych wytycznych możesz osiągnąć swój cel biznesowy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag social mediatag komunikat firmy