SODA (Society od Digital Agencies) przedstawiła raport dotyczący prognoz dla mediów cyfrowych na 2010 rok i ich znaczenia dla rozwoju marketingu. Facebook wzbogaci swoją strategię o kilka mechanizmów, które mają pomóc w budowaniu świadomości marek i przyciąganiu klientów.
Facebook jest jednym ze środków marketingowych najczęściej wykorzystywanych przez duże marki. Wyzwanie, które za tym idzie, wiąże się z odpowiednim doborem dostępnych na Facebooku narzędzi oraz podejścia do istniejącej tam społeczności.
Strony fanowskie, zmiany statutów na profilach i aplikacje są obecnie najbardziej popularnymi formami interakcji stosowanymi przez wielkie firmy. Potrzeba innowacji na tym polu rośnie wraz ze zmieniającymi się stosunkami między marką a użytkownikami. Pomocny na tym polu może okazać się API, określany popularnym dziś słowem extensible, co oznacza „pozwalający użytkownikom lub programistom na samodzielne modyfikowanie i dodawanie do posiadanego już przez nich potencjału”.
Jego głównym zadaniem jest zapewnienie markom możliwości do zaangażowania użytkownika w działalność ich stron, sprawowania ścisłej kontroli nad ich doświadczeniem oraz danymi znajdującymi się w profilu. Wyodrębnić można 3 komponenty FC:
Umiejętne używanie tych trzech elementów może spotęgować wspólne działanie marek i Facebooka. Omawiany rodzaj interfejsu jest zupełnie nową interpretacją marketingu społecznościowego. Rok 2010 oznacza także zmiany w architekturze stron fanowskich.
Facebook ma dostarczyć szereg wewnętrznych aplikacji dla marek, by mogły one łatwiej oddziaływać na swoich fanów. Podczas gdy 99% inwestycji w rozwój portalu było skupionych na budowaniu osobnych aplikacji, w 2010 roku firmy będą inwestować w kształtowanie codziennego doświadczenia użytkownika z marką.
Dostarczenie skrojonych pod fanów aplikacji to klucz do dobrej strategii marketingowej na portalu społecznościowym. Firmy powinny zauważyć korzyści z takiej kontroli danych na stronie, co ułatwi im zbudowanie bardziej złożonej analizy użytkowników.
Gdy Facebook sfinalizuje i wprowadzi wbudowany system płatności, pojawi się możliwość czerpania z niego korzyści. Na 2010 roku została zapowiedziana inauguracja tego systemu, zintegrowanego z podstawowymi aplikacjami Facebooka, wliczając w to wirtualne przedmioty, usługi i dobra twarde. Pojawienie się strumienia dochodów połączy społeczny kontekst portalu z handlem.
Society of Digital Agencies udziela kilku wskazówek, które mają zapewnić sukces firmom budujących swoje działania marketingowe w ramach społeczności internetowych:
Znając tych kilka podstawowych zasad, warto rozważyć swoje mocne strony i oczekiwania fanów, a w rezultacie rozwinąć kreatywne podejście, które będzie mogło stawić czoła zbiorowym potrzebom zarówno marki, jak i tych, którzy z niej czerpią.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*