Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prezenty kupimy za 200-400 zł, często w sieci

21-11-2011, 14:55

Większość z nas kupi prezenty dla 3-5 osób, najczęściej w centrach handlowych i sklepach internetowych. Za świąteczne zakupy weźmiemy się dopiero w grudniu. Panowie deklarują, że będą hojniejsi niż panie - wynika z badań TNS przeprowadzonych na zlecenie portalu eBay.

robot sprzątający

reklama


Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1068 osób w wieku 16-44 drogą elektroniczną przez instytut TNS. Wynika z niego, że większość z nas kupi prezenty dla 3-5 najbliższych osób (41%), choć jeśli brać pod uwagę wyłącznie deklaracje kobiet, najwięcej z nich planuje obdarować 6-10 osób (40%).

Najczęściej to dzieci pod choinką znajdą najdroższe prezenty. Polacy średnio na prezenty dla swoich pociech wydają 211 PLN. Na drugim miejscu są tutaj partnerzy – średnio kupimy im prezenty za 143 PLN. Panowie są bardziej hojni – kupią podarunki średnio za 162 PLN, a w zamian dostaną od swoich partnerek prezenty za jedynie 125 PLN.

Najczęściej planujemy zakup 6-10 (35%) lub 3-5 prezentów (29%). Niektórzy z nas (9%) planują większe zakupy – 11-20 prezentów, choć to scenariusz bardziej popularny wśród kobiet (12%). Planujemy przeważnie zmieścić się w przedziale cenowym 200-400 PLN (28%), ale spora część z nas zamierza wydać poniżej 200 PLN (23%).

Czytaj: iPad najbardziej pożądanym prezentem przez dzieci

Zakupy świąteczne to nie tylko prezenty, ale także jedzenie, dekoracje czy ozdoby choinkowe. Zamierzamy na nie wydać nawet więcej niż na same podarunki – 38% Polaków planuje przeznaczyć na ten cel pomiędzy 404 a 600 PLN, znacznie mniej (19%) chciałoby wydać od 204 do 400 PLN.

Według danych portalu eBay tak zwany „busiest online shopping day” (czyli dzień pomiędzy 15 listopada a 24 grudnia, kiedy kupowanych jest najwięcej przedmiotów) przypada w Polsce dopiero na 14 grudnia. Jeśli chodzi o Europę, później od nas, 20 grudnia, ostatnie zakupy robią tylko Włosi. Niemcy, Brytyjczycy czy Hiszpanie są trochę bardziej zapobiegliwi – najwięcej kupują odpowiednio: 5, 7 i 8 grudnia.

Zanim zdecydujemy się wreszcie na zakup odpowiednich prezentów, przeważnie kręcimy się po sklepach w poszukiwaniu inspiracji (55%) lub szukamy ich w internecie (44%), natomiast 33% z nas zwyczajnie pyta wprost o listę świątecznych życzeń. Dla niektórych poszukiwania świątecznych podarunków są bardzo poważną sprawą – 21% z nas uważa je za stresujące. Główne powody to: zatłoczone sklepy (51%), problem ze znalezieniem właściwych prezentów (47%) oraz konieczność poniesienia wydatków (43%). Jednak znacznie częściej niż stres, odczuwamy podczas świątecznych zakupów radość (38%).

Miejscami, w których najczęściej kupujemy przed świętami, są duże centra handlowe (82%), sklepy internetowe (55%) i mniejsze, lokalne sklepy (32%). Coraz częściej zakupy świąteczne w internecie zmierzamy zrobić za pomocą smartfonów lub komórek (16%), wygodę takiego rozwiązania doceniają bardziej mężczyźni (17%) niż kobiety (9%).

Ci, którzy w ubiegłym roku postawili na zakupy internetowe, zazwyczaj są zadowoleni i chcieliby to powtórzyć także tym razem – 52% z nich chciałoby zrobić zakupy na taką samą skalę, a 26% nawet na większą. Doceniamy ten sposób kupowania przede wszystkim za: korzystne ceny (77%), oszczędność czasu (72%), łatwość (71%) i możliwość zrobienia tego w każdej chwili (67%).

Co Polacy najchętniej znaleźliby pod choinką? 17% z nas marzy się wycieczka, lubimy również gadżety, takie jak odtwarzacz MP3 lub telefon komórkowy (13%), z chęcią przyjęlibyśmy także ubrania, buty lub dodatki (11%) czy książki (10%). Niemile widziane w charakterze prezentów są przede wszystkim narzędzia (20%), bielizna lub skarpety (16%) czy artykuły gospodarstwa domowego (9%).

Czytaj: eBay: 10% zakupów z urządzeń mobilnych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *