Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co zrobić, gdy odwiedzający wchodzą na Twoją stronę, ale wychodzą bez zakupów? Większość sprzedawców wydaje dużo pieniędzy na poprawę swojej strony internetowej, podczas gdy problem nie leży w ich stronie, ale w ich marce. W tym artykule wyjdę poza najlepsze praktyki użyteczności w e-commerce i opowiem o tym, jak wykorzystać pozycjonowanie marki do poprawy współczynnika konwersji Twojej strony internetowej.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - porady

Poznaj dokładnie swoich klientów 

Oczywiście nie można pozycjonować marki, dopóki nie wiesz, dla kogo ma być ona pozycjonowana - dla swoich klientów. Niezwykle pomocny może okazać się również system PIM. Nie mówię tu tylko o zdobyciu standardowej wiedzy na temat Twoich klientów. Powinieneś znać ich bliżej i bardziej osobiście niż to. Na przykład: 

  • Jakiego rodzaju muzyki słucha? 
  • Jakie są jej zainteresowania? 
  • Jaki rodzaj makijażu lubi? 
  • Jakich słów lubi używać? 
  • Jakie książki lubi czytać? 

Nigdy nie poznasz swoich klientów w 100% i będzie to ciągła podróż. Oto kilka pomysłów na to, jak poznać ich bliżej: 

  • Śledź swoich klientów na mediach społecznościowych 
  • Te tweety i posty na Facebooku dadzą Ci wiele informacji o nich, więc przeanalizuj je dokładnie. Sprawdź, które strony lubią i komentują? Zobacz, co tweetują? 

Poznaj osobowość swojej marki 

Czy wiesz, że Twoja marka ma głos, który przemawia do Twoich klientów 24/7? Bądź świadomy tego głosu. Możesz brzmieć uprzejmie, surowo, z klasą, po królewsku, paskudnie, w stylu vintage, surowo, młodo, śmiesznie, z przymrużeniem oka, poważnie, luźno itp. Niezależnie od tego, jaki jest Twój głos, w dużej mierze decyduje on o osobowości Twojej marki i o tym, jak postrzegają ją Twoi klienci. Nie bądź jedną z tych marek, które nie mają osobowości - są nudne i ludzie łatwo o nich zapominają. 

Osobowość Twojej marki jest w dużej mierze determinowana przez Ciebie samego, ale są też inne czynniki. Na przykład ludzie, których zatrudniasz, wygląd Twojej strony internetowej, kolory, które wybierasz, grafika, której używasz, sposób w jaki piszesz opisy produktów - wszystko powinno odzwierciedlać jedną osobowość. 

Niech Twoja marka stanie się rozpoznawalna! 

Wiadomo, że klienci chętniej kupują od Ciebie, jeśli postrzegają Cię jako popularną markę. Dlatego eksperci od współczynnika konwersji często zalecają dodanie sekcji prasowej na swojej stronie internetowej i pokazanie logo publikacji online i offline na stronie głównej sklepu i stronie "o nas". Te logotypy mogą mieć bezpośredni wpływ na współczynnik konwersji Twojej strony.  

Skup się na swoim głównym produkcie 

Podstawowa kategoria produktów w sklepie e-commerce to kategoria, w której uważasz się za najlepszego w branży i dążysz do zdobycia największego udziału w rynku. Zazwyczaj jest to kategoria, z której wywodzi się Twoja marka. 

Solidny, podstawowy produkt daje Ci prawdziwą historię, którą możesz opowiedzieć światu. Dzięki temu, Twoja firma staje się warta uwagi i sprawia, że ludzie chętnie ją publikują, udostępniają. Zaangażowanie, ciężka praca i właściwe podejście to klucz do sukcesu!

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik




Tematy pokrewne:  

tag sklepy internetowetag pozycjonowanietag PIMtag nolstag nolhtag marka