Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie jest tak młody, jak możnaby przypuszczać, zazwyczaj ma biały kolor skóry i nieźle zarabia. Z kolei badania wszystkich internautów pokazały, że wiek nie ma aż tak dużego znaczenia jeśli chodzi o korzystanie z zasobów internetu. Ważna jest także treść.

Blogi piszą już wszyscy - młodzi i starzy, kobiety i mężczyźni, biali, czarno- czy żółtoskórzy. Przestały być domeną osób prywatnych, coraz więcej firm na swych stronach umożliwia prowadzenie blogów, poświęconych jednak w dużej mierze jej produktom. Ponieważ liczba serwisów umożliwiających tworzenie blogów rośnie w tempie podobnym do serwisów społecznościowych, kluczowe stało się pytanie, kim są blogerzy.

Firma eMarketer przytoczyła wyniki badań osób, tworzące blogi. W kręgu jej zainteresowań znaleźli się jednak tylko Amerykanie. Już pierwszy wniosek z badań firmy BIGresearch zadaje kłam powszechnemu odczuciu, że blogi piszą głównie ludzie młodzi - średnia wieku badanej próby wyniosła 37,6 lat.

Blisko 70-procentowy udział osób o jasnym kolorze skóry nie powinien dziwić, gdyż tyle właśnie białych Amerykanów zamieszkuje Stany Zjednoczone. Pozostałe grupy rasowe także są reprezentowane proporcjonalnie do swego udziału w populacji USA. Duży udział białych tłumaczy także wysoki średni roczny dochód statystycznego blogera - blisko 56 tysięcy dolarów.

Z kolei badania firmy Deloitte & Touche potwierdziły ogólną zasadę, że im młodszy użytkownik internetu, z tym większej liczby jego możliwości korzysta. O ile blogi czyta 55 proc. osób w wieku 13-24 lat, o tyle w grupie wiekowej 61-75 lat odsetek ten wynosi już tylko 16 proc. Podobnie rzecz ma się m.in ze słuchaniem muzyki w Sieci, oglądanie telewizji, czy posiadaniem video-bloga.

Jednak w kilku kategoriach dojrzalsi użytkownicy nie odstępowali młodym na krok. Informacji związanych z finansami i inwestycjami szukało 41 proc. najstarszych internautów i jedynie 20 proc. najmłodszych. W przypadku aukcji internetowych zarysowała się z kolei równowaga (32-30 proc.).

Badanie potwierdziło, że młodzi faktycznie intensywniej korzystają z Sieci. Pokazało jednak także, że ludzie dojrzalsi wiekowo, w pewnych kategoriach, ważnych dla nich m.in. właśnie ze względu na ich wiek, niczym nie ustępują młodym internautom.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

UKE z odsieczą Tele2

Źródło: eMarketer