Rozpoczyna się sezon na bilety, a część z nich zostanie zakupiona przez internet. UOKiK oraz Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN) przypominają o tym, jakie mamy prawa.
UOKiK oraz Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN) zwracają uwagę na przemyślane zakupy, ponieważ biletów zakupionych przez internet nie można zwrócić.
- Bilet na imprezę kupiony w internecie (kino, teatr, koncert, mecz itp. - związane z rozrywką) - nie podlega zwrotowi! Tak jest w całej UE. Wyjątkiem jest jedynie dopuszczenie możliwości zwrotu przez organizatora. W związku z tym internauci nie mogą mieć problemów z tym, że organizator nie chce przyjąć zwrotu, ponieważ... jest to zgodne z prawem – tłumaczy Agnieszka Maichrzak z UOKiK.
W przypadku przedmiotów w zależności od kraju tzw. „czas na ochłonięcie” i zastanowienie się wynosi od 7 do 14 dni (w Polsce – 10, w Niemczech – 14, w Wielkiej Brytanii – 7 dni).
Sprzedawcy poza granicami naszego kraju podlegają prawu, które obowiązuje w miejscu gdzie znajduje się ich siedziba. Takim sposobem konsumenci kupujący bilety na mecze UEFA podlegają prawu w Szwajcarii. Aktualnie trwa sprzedaż biletów na mecze Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie, więc należy zwrócić uwagę na fałszywe strony WWW, gdzie oferowane są bilety.
UOKiK oraz ICPEN zwracają uwagę także na bezpieczeństwo. Płacąc kartą kredytową, nie należy wysyłać ani podawać numeru PIN, a w przypadku płatności przelewem należy upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane (adres powinien rozpoczynać się od https://, na pasku przeglądarki powinniśmy też zobaczyć symbol zamkniętej kłódki). Na koniec transakcji należy wydrukować potwierdzenie zakupu.
Konsumenci mogą szukać pomocy na stronie internetowej: www.econsumer.gov/polish
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|