Badając liczbę wzmianek w internecie o największych polskich miastach udało się stworzyć swoisty ranking ich popularności.
Ciekawe badanie przeprowadziły wspólnie NewsPoint oraz info-PR. Między 1 maja a 30 czerwca 2008 roku, dzięki usłudze monitorowania internetu NewsPoint, wyszukiwano artykuły, które zawierały nazwy dziesięciu największych polskich miast (Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice) odmienione przez wszystkie przypadki.Wynikiem badania jest zestawienie liczby wzmianek o każdym z badanych miast.
W badanym okresie najczęściej wzmiankowanym miastem niekwestionowanie była Warszawa - 91522 razy pojawiła się jej nazwa. Nie powinno to dziwić - nie tylko jest to stolica państwa, ale także główny ośrodek aktywności gospodarczej, społecznej czy kulturalnej.
Na drugim miejscu uplasował się Kraków (choć pod względem liczby ludności zajmuje miejsce trzecie) - liczba wskazań była już jednak zdecydowanie niższa niż w przypadku stolicy i wyniosła 23641.
W wynikach uderzają miejsca dwóch miast. Łódź, mimo zajmowania drugiej pozycji pod względem liczby ludności, w liczbie wskazań zajęła dopiero szóste miejsce. Potwierdza to powszechne odczucie, że miasto to ma wciąż wiele do nadrobienia i spory potencjał, który wciąż nie jest odpowiednio wykorzystywany.
Pozytywnie za to zaskoczył Lublin, zajmując siódme miejsce (pod względem liczby mieszkańców jest dziewiąty). Liczba wzmianek o mieście była - 10596 - była blisko dwukrotnie wyższa niż w przypadku większej Bydgoszczy. Miasto wykorzystuje swoją szansę i mocno istnieje w mediach.
Wyniki badań oparte są o dane wykorzystane przez firmy przeprowadzające badanie stąd nieścisłość co do drugiego i trzeciego miejsca pod wzgędem liczby ludności. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego drugim największym miastem jest Kraków, Łódź plasuje się na miejscu trzecim.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*