Niemal czwarta część Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Jak pokazuje przykład SMS-ów, młodzież wręcz czeka na nowe usługi i jest w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych - wynika z badań działu Consumer Lab firmy Ericsson.
reklama
Polacy prawie dwukrotnie częściej, niż obywatele innych badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe (6,5 dziennie). SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomość tekstową lub oddzwaniają.
Przeciętny Polak rozmawia przez komórkę 15 minut dziennie, z czego 11 minut przeznacza na rozmowy prywatne, a cztery na służbowe. Aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy.
Okazuje sie też, że Polska jest krajem w którym największy odsetek abonentów decyduje się na posiadanie wyłącznie telefonu komórkowego (13%). Aż 73% Polaków posiada telefon komórkowy i stacjonarny. W innych krajach Europy i w USA abonenci częściej decydują się wyłącznie na telefon stacjonarny.
Z badań wynika również, że Polacy unikają rozmów pomiędzy telefonami stacjonarnymi i komórkowymi. Wynika to z faktu, że jesteśmy wrażliwi na cenę usług.
Co piąty Polak nie posiada telefonu komórkowego i z badań Erricsona wynika, że to nie prędko się zmieni. Do grupy tej zaliczają się osoby starsze i takie, które twierdzą, że telefonu nie potrzebują.
Coraz częściej natomiast korzystamy z internetu, głównie po to aby rozmawiać przez komunikatory. W naszym kraju więcej jest jeszcze internautów niż internautek, ale co ciekawe, to panie przodują w pisaniu blogów.
Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.