Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

I to pomimo faktu, że większość z badanych firm uznała internet za najpopularniejszą formę reklamy.

Firma SMG/KRC na zlecenie Google przebadała 446 firm zatrudniających od 1 do 250 osób pod kątem ich obecności w internecie. Wyniki badań wskazują, że o ile większość firm (81%) korzysta z internetu, o tyle jego wykorzystanie dla celów biznesowych nie jest już tak powszechne. 71% firm wskazało, że korzysta z poczty elektronicznej na potrzeby firmowe, jednak już tylko 51% posiada własną wizytówkę w sieci, a zaledwie 47% własną stronę internetową.

Tymczasem to właśnie strona internetowa, zawierająca opis firmy, ofertę czy cennik, wydaje się być obecnie skutecznym i niedrogim sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Kilkanaście milionów Polaków posiada dostęp do internetu i tam przede wszystkim szuka firm mogących dostarczyć im potrzebnych towarów bądź usług. Podobnie jest z innymi firmami.

Aż 2/3 firm, które własnej strony nie posiadają, nie zamierzają jej założyć w ciągu najbliższego roku. Jako najważniejszy ku temu powód wskazano działalność firmy, która nie wymaga obecności w internecie (36%) oraz brak zainteresowania szukaniem nowych klientów (21%). Warto jednak mieć na uwadze, że strona internetowa służy nie tylko do składania zamówień, ale także do budowy świadomości marki. Profesjonalnie stworzona strona internetowa może bowiem na długo zapaść w pamięć.

Na 97% stron internetowych badanych firm znaleźć można informacje o niej, w tym dane kontaktowe. 84% udostępnia w sieci swoją ofertę, na blisko co piątej stronie znajduje się sklep internetowy. Widać więc wyraźnie, że własna strona to przede wszystkim źródło informacji.

Co ciekawe, respondenci jako najpopularniejszą formę reklamy internetowej wymienili właśnie własną stronę. Internet jako całość został z kolei wymieniony na pierwszym miejscu jako najbardziej znana forma reklamy w ogóle.

Właśnie dla firm, które się nie reklamują w sieci, przeznaczona jest akcja "Internetowa rewolucja".  Jej podstawowym celem jest przekazanie informacji odnośnie skutecznego wykorzystania internetu jako narzędzia prowadzenia działalności gospodarczej. Więcej informacji na ten temat w artykule Google, Lewiatan i home.pl pomogą małym firmom zaistnieć w internecie.

Google, Lewiatan i home.pl pomogą małym firmom zaistnieć w internecie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google Polska



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag strony firmowetag reklamatag MSPtag firmytag badania