Polkomtel stawia na dbałość o klientów
Operator sieci Plus przedstawił pod koniec ubiegłego roku założenia strategii Polkomtel S.A. na lata 2008-2012. Firma zamierza walczyć o pozycję lidera na rynku telefonii komórkowej głównie poprzez wysoką jakość obsługi klientów, ale również nowoczesną ofertą usług i wdrażaniem najnowszych technologii.
W zaprezentowanych założeniach strategii spółka stawia nacisk przede wszystkim na rolę wysokiej jakości obsługi klientów oraz znaczenie efektywności utrzymania obecnych klientów. Zwiększanie poziomu obsługi klienta ma dotyczyć salonów sprzedaży, kontaktów z telefoniczną oraz internetową obsługą klienta oraz samej oferty, promującej lojalnych klientów.
Przedstawiciele firmy poinformowali, że Polkomtel S.A. podjął już pierwsze kroki wdrażania nowej strategii, które w zauważalny sposób mają poprawić jakość obsługi klientów - m.in. poprzez lepsze dopasowanie obsługi klienta do jego profilu i usług, z których korzysta.
Ponadto operator będzie rozwijał usługi skierowane do konkretnych grup klientów (np. oferty dedykowane dla kobiet, oferty rodzinne) oraz udostępniał serwisy i gry społecznościowe. Firma chce w ten sposób budować wokół marki Plus klimat więzi i służyć podtrzymywaniu kontaktów międzyludzkich.
Polkomtel zamierza także osiągnąć przewagę nad konkurentami poprzez oferowanie nowoczesnych usług mobilnych. Mają one być dostosowane zarówno do potrzeb i oczekiwań zarówno całych segmentów rynku, jak i indywidualnych klientów. Chodzi tutaj o dostęp do oferty multimedialnej przez internet (np. cyfrowa telewizja w technologii DVB-H), płatności elektroniczne przy wykorzystaniu telefonów komórkowych oraz usługi lokalizacyjne.
Operator planuje również wprowadzić usługi wykorzystujące reklamy mobilne (m.in. TV, MMS, SMS). Zdaniem przedstawicieli Polkomtela, klienci skorzystają na nich dzięki obniżeniu kosztów lub zwiększeniu dostępności usług mobilnych.
W ciągu najbliższych lat spółka będzie inwestować w infrastrukturę i technologie. Inwestycje te koncentrować się będą m.in. na rozszerzeniu możliwości transmisji oraz zasięgu sieci szerokopasmowego dostępu do internetu, technologii HSPA, wykorzystaniu rozbudowy sieci do szerszego świadczenia usług multimedialnych/TV oraz rozwoju architektury systemów informatycznych operatora. Rozważana jest także budowa sieci telewizji rozsiewczej.
Inwestycje w sieć Polkomtela będą dodatkowo stymulowane dzięki rozwijaniu współpracy z tak zwanymi operatorami wirtualnymi (MVNO) - poinformowała Elżbieta Sadowska, rzecznik prasowy sieci Plus.