Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy coraz chętniej ubezpieczają się przez internet

29-12-2008, 16:19

Oszczędność czasu, wygoda i anonimowość to główne powody, dla których coraz częściej wybieramy możliwość ubezpieczenia się przez internet - wynika z raportu serwisu Ubezpieczeniaonline.pl.

ubezpieczenie przez internet - podział na grupy wiekowe
fot. Ubezpieczeniaonline.pl na lic. CC - ubezpieczenie przez internet - podział na grupy wiekowe
Z danych opublikowanych przez Eurostat wynika, że w sieci kupuje już co 6. Polak i tylko 4 proc. społeczeństwa obawia się o bezpieczeństwo transakcji internetowych, reszta nie kupuje online. Jeśli natomiast chodzi o ubezpieczenia w internecie, to zainteresowanych takim zakupem byłoby 58 proc. internautów - podano przeszło rok temu w badaniu KMPG  "Ubezpieczenia Direct - szansa czy tylko eksperyment". 

Za powyższą tendencją zdaje się podążać branża ubezpieczeń. Otwartość tradycyjnych ubezpieczycieli na nowe kanały dystrybucji może upodobnić nasz rynek do brytyjskiego. Jak przewiduje KPMG, za 7-10 lat jedna trzecia polis w Polsce będzie kupowana metodą direct.

ubezpieczenie przez internet - kobiety czy mężczyźni
fot. Ubezpieczeniaonline.pl na lic. CC - ubezpieczenie przez internet - kobiety czy mężczyźni
Przeciętny Kowalski, kupujący ubezpieczenia drogą internetową, mieści się w przedziale wiekowym od 31 do 40 lat. Aż 33% kupujących to osoby w wieku od 21 do 30 lat. Częściej są to mężczyźni niż kobiety.

Jakie typy ubezpieczeń najbardziej interesują internautów?

Od czego chcemy się ubezpieczać
fot. Ubezpieczeniaonline.pl na lic. CC - Od czego chcemy się ubezpieczać
Pośród kilkunastu kategorii dostępnych w serwisach ubezpieczeniowych, największą popularnością cieszą się ubezpieczenia komunikacyjne, na życie oraz zdrowotne - informuje serwis Ubezpieczeniaonline.pl w raporcie "Kto kupuje ubezpieczenia przez internet w Polsce?".

Z kolei klientów serwisu sprzedającego polisy online możemy podzielić na dwie grupy. Jedna preferuje tradycyjny sposób kupna polisy, druga - to typowi klienci internetowi. Co istotne, ci ostatni samodzielnie zapoznają się ze wszystkimi informacjami, raczej nie dzwonią i nie potrzebują doradztwa. Dla nich najważniejszą korzyścią jest oszczędność czasu, nie zaś pieniędzy.

Powszechnie drogą direct sprzedają się polisy o stosunkowo prostej konstrukcji, gdzie jasno widoczne są różnice między poszczególnymi wariantami ubezpieczenia. Popularne są też oferty dedykowane, czyli te zaadresowane do określonej grupy odbiorców takich, jak np. studenci, kredytobiorcy, amatorzy sportów, narciarze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa