Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę sądów w latach 2016-2018

10-12-2015, 13:52

Oferta Poczty Polskiej zdobyła blisko 98 punktów na 100 możliwych w przetargu na obsługę polskich sadów – wynika z dzisiejszej decyzji Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Według Zamawiającego, oferta Poczty Polskiej jest najkorzystniejsza i spełnia wszystkie wymagania specyfikacji zamówienia.

Konkurencyjna propozycja złożona przez Polską Grupę Pocztową (PGP) uzyskała jedynie 67,79 pkt. 

Przetarg na obsługę korespondencji z sądów wzbudza od dawna duże emocje. Poczta Polska już pod koniec października chwaliła się złożeniem "najkorzystniejszej oferty". Tymczasem konkurent - PGP SA - oskarżał narodowego operatora o stosowanie cen dumpingowych. Pisaliśmy o tym w tekście pt. Przetarg na obsługę korespondencji z sądów - Poczta Polska nieuczciwie zaniża ceny? 

Poczta Polska udowodniła, że państwowa firma może realnie konkurować i zmusić przereklamowanego konkurenta do odwrotu – powiedział Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej, komentując decyzję Centrum Zakupów dla Sądownictwa - Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Walczymy o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek – dodał Zbigniew Baranowski.

Poczta Polska przypomniała., że przygotowała kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO). Jest to system wykorzystujący tablety dla listonoszy i pady w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). 

Poczta Polska w tym roku wygrała konkurs na operatora wyznaczonego organizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 punktów. Oznacza to, że przez kolejne 10 lat Polacy będą mogli korzystać z bezpiecznych usług pocztowych po przystępnych cenach na terenie całego kraju. 

Spytaliśmy konkurenta Poczty Polskiej o komentarz w sprawie przetargu. 

- Niewątpliwie ktoś będzie musiał te niskie ceny sfinansować, obawiamy się, że będą to w pierwszej kolejności ciężko pracujący listonosze i pracownicy placówek PP, a w drugiej obywatele, np. poprzez płacenie przez instytucje publiczne wielokrotnie wyższych cen w tych przetargach, w których nie zachowuje się konkurencyjności postępowań - stwierdził Wojciech Kądziołka Rzecznik prasowy InPost SA. Całe oświadczenie rzecznika InPost w tej sprawie znajdziecie w tekście pt. InPost o przetargu na obsługę sądów: Obywatele sfinansują nierentowny kontrakt


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *