Ceny usług kurierskich niższe nawet o 50%, powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem, doręczanie paczek przed godziną ósmą - te nowości wprowadza Poczta Polska, która za trzy lata chce być w pierwszej piątce firm kurierskich w Polsce. Rozwój tych usług jest jednym z priorytetów strategii spółki do 2015 roku.
Poczta Polska (PP) poinformowała, że usługa Pocztex dla klientów indywidualnych jest tańsza średnio o 35%, a w przypadku cięższych przesyłek obniżka przekroczy nawet 50%. Nowy cennik obowiązuje już od 1 września. Przykładowo, cena przesyłki do 30 kg ze 110 złotych spadła do 50 złotych. Na zmianie cennika skorzystają również nadawcy masowi. Dla nich przygotowano ofertę z opustami uzależnionymi od liczby nadań.
Poczta Polska nie od dziś chce zająć istotne miejsce w łańcuszku usług e-handlu. Wprowadzała w przeszłości choćby takie usługi, jak E-PRZESYŁKA nadawana do urzędu pocztowego. Potem pojawiła się przesyłka gabarytowa, którą można nadać nawet bez wychodzenia z domu.
Proponowane teraz obniżenie cen usług kurierskich to nie wszystko. Poczta wprowadza również dodatkowe rozwiązania, jak np. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Ciekawą opcją jest dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano (w miastach do 100 tysięcy mieszkańców), a dla sklepów internetowych wprowadzono szybką wypłatę kwoty pobrania (maksymalnie do 3 dni).
Pocztex zachwala również ujednolicenie liczby oferowanych usług. Klienci mogą skorzystać z serwisu kurierskiego, który gwarantuje doręczenie tego samego dnia, a także serwisu ekspresowego - dostawa następnego dnia. Jest też możliwość wymiany danych o przesyłkach pomiędzy systemem klienta a systemem Poczty Polskiej. Aplikacja Elektroniczny Nadawca pozwala na szybkie przygotowanie przesyłki, wydruk nalepki adresowej, generowanie raportów o przesyłkach i ich śledzenie. Terminowość dostarczania przesyłek kurierskich jest bliska 100% (szacunki PP).
Oczywiście zmiany zostaną wsparte działaniami reklamowymi na szeroką skalę. Ogólnopolska kampania reklamowa i promocyjna ruszy w październiku i potrwa do połowy grudnia. Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność.
Jest o co walczyć, bo polski rynek usług kuriersko-ekspresowych rozwija się dynamicznie. Według bardzo ostrożnych szacunków jego wartość za 2010 rok wyniosła 3-4 miliardów złotych. Z tego aż 1 miliard złotych przypada na e-handel.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|