Przez internet można kupić opakowania przesyłek gabarytowych, w których cenę wliczono koszty przesyłki. To kolejny zabieg Poczty Polskiej nastawiony na e-usługi.
W styczniu br. Poczta Polska wprowadziła do swojej oferty przesyłkę gabarytową. Jest to taki rodzaj paczki, która zamknięta jest w specjalnym opakowaniu, do kupienia w urzędzie pocztowym. W cenę opakowania wliczone są od razu koszty przesyłki. Ciężar nie wpływa na cenę, nie może jedynie przekroczyć 20 kg.
Wczoraj Poczta Polska ogłosiła, że opakowania do paczek gabarytowych można kupić w sklepie internetowym Poczty Polskiej. Możemy więc zamówić sobie opakowania, jednocześnie z góry płacąc za ich przesłanie. Do urzędu trzeba iść tylko po to, aby nadać paczkę. W sklepie PP dostępne są wszystkie rodzaje opakowań z wyjątkiem tuby (być może to się zmieni).
Tak opłacona przesyłka może być nadana tylko i wyłącznie w obrocie krajowym, jako ekonomiczna lub priorytetowa. Istnieje również możliwość nadania jej za pobraniem, sprawdzenia jej zawartości przez odbiorcę, a także śledzenie jej statusu na www.poczta-polska.pl.
Poczta Polska nie od dziś celuje w e-usługi. Wprowadziła już e-przesyłkę dostarczaną do urzędu pocztowego. Potem pojawiła się przesyłka biznesowa i właśnie gabarytowa. Były to jedne z najbardziej udanych posunięć Poczty Polskiej, która musi przecież przygotować się do konkurencji na zliberalizowanym rynku pocztowym.
Na początku tego tygodnia Najwyższa Izba Kontroli wydała raport dotyczący działań Poczty Polskiej w zakresie restrukturyzacji. NIK pozytywnie ocenił zmiany w zarządzie oraz nowości w ofercie, ale zdaniem Izby Poczta Polska nadal ma problem z budowaniem pozytywnego wizerunku. Problemem jest m.in. zmniejszająca się liczba placówek przy jednoczesnym przenoszeniu na klienta ciężaru odbioru przesyłek, co ma związek m.in. z przepisami i metodami zarządzania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|