fot. PBI - Za jakie treści najczęściej płacimy w sieci?
Z sondażu przeprowadzonego przez PBI wynika, że w internecie najchętniej płacimy za gry online. 1/4 respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób wskazało, że płaci za dodatkowe opcje związane z grami, jak np. dodatkowe życie czy dostępna tylko za opłatą broń. Niewiele mniej kupuje przez internet gadżety związane z telefonem, takie jak tapety czy dzwonki. Internauci dość chętnie kupują również materiały wideo - filmy, programy telewizyjne. Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy oraz książek (zarówno e-booków, jak i audiobooków).
Najmłodsi respondenci (15-24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu - osoby w wieku 35+ najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.
fot. PBI - Gry online - zasięg
Według badania Megapanel gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu - aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14 roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego sondażu - starsi chętniej za gry online płacą.
fot. PBI - Kobiety czy mężczyźni częściej płacą za granie w sieci?
Warto przyjrzeć się także, na co pieniądze w sieci wydają kobiety, a na co mężczyźni. Okazuje się, że o ile internauci i internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują internauci. Internautki wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu czy też innych programów telewizyjnych.