Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

PBI: Branża chce jednego standardu badań internetu

27-04-2010, 19:39

Organizacje branżowe SAR i ProMarka oraz ich uczestnicy poinformowali, że oczekują jednego standardu badania internetu w Polsce. Stanowisko to zostało podkreślone podczas spotkania grupy klienckiej, w ramach trwających konsultacji branżowych PBI nad standardem badań internetu w Polsce.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzesza obecnie 73 podmioty - 36 agencji reklamowych, 3 agencje interaktywne, 19 agencji brand design i 15 domów mediowych. SAR działa na rzecz promowania i tworzenia bardziej efektywnej komunikacji marketingowej oraz promowania środowiska reklamowego w Polsce.

Z kolei Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka zrzesza blisko 50 firm. Podstawowym celem ProMarki jest szeroko rozumiane działanie na rzecz budowania, promowania i ochrony znaku towarowego - marki - jako sposobu wyróżnienia produktu, a także ochrona produktów markowych i ich wytwórców.

Uczestniczący w spotkaniu grupy klienckiej PBI przedstawiciele powyższych stowarzyszeń zapewnili, że aktywnie włączą się w działania mające na celu wypracowanie jednego standardu badania internetu w Polsce. Według wspomnianych organizacji branżowych oraz firm w nich skupionych badanie internetu powinno być reprezentatywne dla całego rynku i uwzględniać jego potrzeby.

Autorzy apelu napisali:

Internet jako przestrzeń komunikacji i reklamy wchodzi w decydującą fazę. Na wielu rynkach staje się dominującą przestrzenią reklamową i właśnie teraz wymaga współdziałania najważniejszych graczy. W czasie kiedy decydują się założenia metodologiczne badania, całe środowisko powinno uczestniczyć w wypracowaniu nowego standardu oraz regulacji związanych z kontrolą wyników badania. Wyniki tej wspólnej pracy mogą zmienić na lata standard badań w Polsce. Trudno sobie wyobrazić, że w tak ważnym momencie pozwolimy sobie na rozłam. Wierzymy, że jakość badania, uznanie standardu badawczego za powszechnie obowiązujący wymaga od nas wszystkich gotowości do przystąpienia do rozmów, czego oczekujemy od wszystkich stron zaangażowanych w proces.

Obecni na spotkaniu reprezentanci PBI podkreślili z kolei, że są cały czas otwarci na rozmowy z twórcami alternatywnego badania, że jeśli tylko będzie taka wola drugiej strony.

>> Czytaj też: Nasza Klasa i GG będą konkurować z PBI i Megapanelem

Właściciele PBI zapewniają, że szczególnie zależy im na tym, by rozmowy były jawne i toczyły się w obecności organizacji branżowych, ich członków oraz wszystkich podmiotów zainteresowanych badaniem.

Spotkanie grupy klienckiej jest jednym z wielu spotkań w ramach prac grup roboczych, działających podczas konsultacji PBI. Bieżące tematy omawiane przez grupy to:

  • standardy badawcze na świecie,
  • pokazanie potencjału całego medium, jakim jest internet,
  • instalowanej na komputerach panelistów aplikacji pomiarowej,
  • prezentacja danych dla witryn i aplikacji,
  • skrócenie czasu udostępniania wyników,
  • publikowanie jedynie niektórych parametrów dla witryn audytowanych ze względu na dbałość o jakość prezentowanych danych,
  • identyfikacja użytkownika,
  • pomiar aplikacji,
  • zliczanie czasów na zakładkach przeglądarek,
  • reprezentatywność panelu (konstrukcja, badanie założycielskie, rekrutacja, zbieranie i raportowanie danych, zarządzanie panelem),
  • zdefiniowanie potrzeb badania internetu mobilnego pod względem cech panelu oraz alternatywnych źródeł danych o demografii użytkowników,
  • pomiar aplikacji na telefonach komórkowych (ich klasyfikacja, pomiar wykorzystywania przez użytkowników oraz pomiar potencjału reklamowego),
  • propozycje wskaźników badania mobile.

Po sfinalizowaniu prac wszystkich grup zostanie przedstawiony oficjalny dokument zawierający oczekiwania całej branży w stosunku do standardu badań internetu w Polsce. Podmioty deklarujące współuczestnictwo w tworzeniu metodologii badania będą mogły uczestniczyć w Radzie Metodologicznej, zyskując wpływ na bieżącą aktywność rady - zapewniają przedstawiciele PBI.

>> Czytaj też: PBI może zmienić formułę badań internetu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *