Organizacje branżowe SAR i ProMarka oraz ich uczestnicy poinformowali, że oczekują jednego standardu badania internetu w Polsce. Stanowisko to zostało podkreślone podczas spotkania grupy klienckiej, w ramach trwających konsultacji branżowych PBI nad standardem badań internetu w Polsce.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzesza obecnie 73 podmioty - 36 agencji reklamowych, 3 agencje interaktywne, 19 agencji brand design i 15 domów mediowych. SAR działa na rzecz promowania i tworzenia bardziej efektywnej komunikacji marketingowej oraz promowania środowiska reklamowego w Polsce.
Z kolei Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka zrzesza blisko 50 firm. Podstawowym celem ProMarki jest szeroko rozumiane działanie na rzecz budowania, promowania i ochrony znaku towarowego - marki - jako sposobu wyróżnienia produktu, a także ochrona produktów markowych i ich wytwórców.
Uczestniczący w spotkaniu grupy klienckiej PBI przedstawiciele powyższych stowarzyszeń zapewnili, że aktywnie włączą się w działania mające na celu wypracowanie jednego standardu badania internetu w Polsce. Według wspomnianych organizacji branżowych oraz firm w nich skupionych badanie internetu powinno być reprezentatywne dla całego rynku i uwzględniać jego potrzeby.
Autorzy apelu napisali:
Internet jako przestrzeń komunikacji i reklamy wchodzi w decydującą fazę. Na wielu rynkach staje się dominującą przestrzenią reklamową i właśnie teraz wymaga współdziałania najważniejszych graczy. W czasie kiedy decydują się założenia metodologiczne badania, całe środowisko powinno uczestniczyć w wypracowaniu nowego standardu oraz regulacji związanych z kontrolą wyników badania. Wyniki tej wspólnej pracy mogą zmienić na lata standard badań w Polsce. Trudno sobie wyobrazić, że w tak ważnym momencie pozwolimy sobie na rozłam. Wierzymy, że jakość badania, uznanie standardu badawczego za powszechnie obowiązujący wymaga od nas wszystkich gotowości do przystąpienia do rozmów, czego oczekujemy od wszystkich stron zaangażowanych w proces.
Obecni na spotkaniu reprezentanci PBI podkreślili z kolei, że są cały czas otwarci na rozmowy z twórcami alternatywnego badania, że jeśli tylko będzie taka wola drugiej strony.
Właściciele PBI zapewniają, że szczególnie zależy im na tym, by rozmowy były jawne i toczyły się w obecności organizacji branżowych, ich członków oraz wszystkich podmiotów zainteresowanych badaniem.
Spotkanie grupy klienckiej jest jednym z wielu spotkań w ramach prac grup roboczych, działających podczas konsultacji PBI. Bieżące tematy omawiane przez grupy to:
Po sfinalizowaniu prac wszystkich grup zostanie przedstawiony oficjalny dokument zawierający oczekiwania całej branży w stosunku do standardu badań internetu w Polsce. Podmioty deklarujące współuczestnictwo w tworzeniu metodologii badania będą mogły uczestniczyć w Radzie Metodologicznej, zyskując wpływ na bieżącą aktywność rady - zapewniają przedstawiciele PBI.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*