Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pakt ws. ochrony praw autorskich w Sieci bez Google?

18-10-2007, 20:17

Serwisy internetowe będą musiały zapobiegać publikacji materiałów naruszających prawo autorskie, jeszcze przed ich publicznym udostępnieniem. To jedna z zasad opracowanego właśnie zestawu wytycznych przez największe firmy z branży mediów oraz rynku IT.

Lista wymogów, jakie muszą spełniać witryny internetowe, na których internauci mogą umieszczać materiały multimedialne została opracowana przez takie firmy, jak CBS Corp., Dailymotion, Microsoft Corp., NBC Universal, News Corp.'s Fox, MySpace, Viacom Inc. oraz Walt Disney Co.

Wszystko po to oczywiście, by zminimalizować problem naruszania praw autorskich w internecie - donosi serwis The Wall Street Journal. Według anonimowego informatora WSJ opracowane zasady dotyczą przede wszystkim serwisów z wideoklipami.

Witryny, które umożliwiają ich publikację będą zobowiązane do korzystania z odpowiednich technologii, które nie tylko mają umożliwiać wykrywanie i usuwanie z ich stron materiałów naruszających prawo autorskie, ale także blokować tego typu treści, zanim jeszcze staną się publicznie dostępne.

Co ciekawe, na liście sprzymierzeńców zabrakło firmy Google, właściciela serwisu YouTube, który już został kilkukrotnie pozwany przez koncerny wydawnicze o to, że użytkownicy umieszczający w nim treści multimedialne robili to bez zezwolenia właścicieli praw autorskich. Podobno kalifornijski gigant brał udział w rozmowach, jednak ostatecznie nie przyłączył się do grupy ustanawiającej wspomniane wytyczne. Powody tej decyzji nie są znane.

W rzeczywistości Google samodzielnie, bez przystępowania do tego paktu, rozpoczął kilka dni temu testy narzędzia "YouTube Video Identification". Jego funkcje spełniają opracowane przez wspomnianą grupę firm wytyczne, których lista ma zostać podobno publicznie ogłoszona jeszcze dziś.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Gadu-Gadu już nie blokuje

Źródło: WSJ, DI