Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Otwiera się pierwszy w Polsce SpaceHub

01-02-2018, 05:40

30 stycznia odbyło się oficjalne otwarcie SpaceHub w przestrzeni Brain Embassy. SpaceHub to unikatowa w skali kraju inicjatywa, a jej celem jest rozwój innowacji dla firm spoza sektora kosmicznego, które chciałyby wykorzystać technologie kosmiczne w swojej branży. To miejsce, w którym eksperci pomogą wykorzystać potencjał technologii satelitarnych i znaleźć swoją ścieżkę rozwoju w sektorze kosmicznym.

Idea SpaceHub polega na stworzeniu pierwszego w Polsce miejsca, w którym użytkownik otrzyma m.in. stały dostęp do danych satelitarnych, wsparcie i porady na temat ich praktycznego wykorzystywania w biznesie oraz możliwość odbycia szkoleń i warsztatów.

Jak tłumaczy Katarzyna Wojnar, Project Manager, Brain Embassy nawiązuje współpracę z ważnymi i znaczącymi partnerami, którzy pomagają realizować program merytoryczny „Be smarter together”:

- W Polsce brakuje praktycznego przetwarzania danych satelitarnych przez firmy, które mogłyby być konkurencją dla zachodnich inicjatyw z takich branż jak telekomunikacyjna, klimatyczna, medyczna czy.... fashion. W grudniu zeszłego roku dołączyła do naszej społeczności firma inżynierska Kapitech, specjalizująca się w zarządzaniu innowacjami w sektorze biznesu i konsultingu kosmicznego. Wspólnie tworzymy w Brain Embassy SpaceHub - miejsce dla rodzącej się w Polsce społeczności wykorzystującej usługi satelitarne w biznesie.

spacehub

Iuliia Strotska, dyrektor zarządzająca firmy Kapitech, będącej współautorem inicjatywy, podkreśla, że SpaceHub otwarty został przy wparciu Europejskiej Agencji Kosmicznej i międzynarodowego projektu EO ClimLab:

- Wielkim krokiem dla nas jest udział w projekcie EO ClimLab Europejskiej Agencji Kosmicznej gdzie, razem z naszymi partnerami możemy promować wykorzystanie danych obserwacji Ziemi do rozwiązania światowych problemów zmian klimatu. Dlatego powstał SpaceHub, gdzie codziennie będziemy wspierać młodych entuzjastów kosmosu, startupy, MSP i korporacje. Planujemy otwarte warsztaty i sesje doradcze, a nasz ekspert będzie codziennie do dyspozycji uczestników projektu – mówi Iuliia Strotska i dodaje, że twórcom SpaceHubu zależy na pokazaniu wielkiego potencjału sektora kosmicznego oraz możliwości, które dla rozwoju innowacyjnych pomysłów otwiera big data.

otwarcie spacehub

Pierre Philippe Mathieu z φ-lad Earth Observation Innovation Lab w Europejskiej Agencji Kosmicznej zaznacza, że obecnie obserwacje Ziemi umożliwiają uzyskanie niespotykanych dotąd danych o stanie naszej planety i jej zmianach: 

- Europa przewodzi tej rewolucji dzięki programowi Copernicus i rozwojowi misji Sentinel. Łatwo dostępne dane o naszej planecie umożliwiają przedsiębiorcom budowanie zupełnie nowych usług. I właśnie po to tworzony jest SpaceHub – ma oferować środowisko, w którym każdy może uzyskać dostęp do najnowszych danych i narzędzi satelitarnych, dzielić się pomysłami, dyskutować i tworzyć innowacje w zakresie obserwacji Ziemi – mówił podczas otwarcia.

Ponadto podczas otwarcia SpaceHub goście mieli okazję poznać finałowe projekty creathonu Women4Climate, dotyczące wsparcia kobiet w adaptacji do zmian klimatu przy wykorzystaniu danych satelitarnych. Dla odwiedzających dostępne były również stoiska eksperckie Airbus, Astri Polska czy PIAP Space.

Katarzyna Wojnar i Iuliia Strotska zapowiadają, że SpaceHub co miesiąc organizować będzie dwa wydarzenia tematyczne. Pierwsze z nich to spotkanie otwarte dla zainteresowanych przedsiębiorców, studentów i entuzjastów sektora kosmicznego, podczas którego zaproszeni goście prezentować będą tematy związane z wykorzystaniem danych obserwacji Ziemi w różnych sektorach gospodarki. Drugie wydarzenie - w formie warsztatu praktycznego - będzie dostępne tylko dla członków Space Package w Brain Embassy.

otwarcie spacehub


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *