Oszukańcza traknsakcja to problem posiadacza karty

25-09-2007, 11:39

Jeśli cyberprzestępca dokona oszukańczej transakcji bankowej na odległość, to bank nie odpowiada za utracone pieniądze i posiadacz karty płatniczej musi sam dochodzić swoich praw od osoby winnej za dokonanie transakcji - czytamy w serwisie KartyOnLine.eu.

W ostatnich latach rośnie liczba osób dokonujących płatności kartą "na odległość". Niestety liczba oszukańczych transakcji również rośnie.

Radca prawny Michał Grabowski wyjaśnił na łamach serwisu KartyOnLine.eu, że umowy o kartę płatniczą są z reguły skonstruowane w taki sposób, aby w przypadku oszukańczych transakcji dokonanych na odległość posiadacz odpowiadał za nie w pełnej wysokości, choćby nie ponosił winy za dokonanie tych transakcji.

Posiadacz karty może dochodzić swoich roszczeń od podmiotu winnego za dokonanie transakcji np. serwisu transakcyjnego, operatorów telefonicznych oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo danych. Niestety wskazanie winnego podmiotu z reguły nie jest możliwe i koszty całego oszustwa spadają na posiadacza karty.

Serwis KartyOnLine.eu radzi, aby w obecnym stanie prawnym stosować takie środki zaradcze jak wykupienie ubezpieczenia oraz ustanowienie niskiego limitu kredytowego do dokonywania płatności na odległość. Więcej na ten temat w serwisie KartyOnLine.eu: Odpowiedzialność i możliwości obrony w przypadku dokonania transakcji oszukańczej na odległość (przez Internet, telefon, pocztę).

Źródło: KartyOnLine.eu
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31