Uświadomienie abonenta ma wzrosnąć, a nieuczciwe firmy mają zniknąć z rynku. Krok Orange nie jest pierwszym wśród operatorów w Polsce, ale na pewno w stronę klienta.
Nieuczciwe firmy wykorzystujące klientów, którzy często nieświadomie wysyłają kosztowne SMS-y, znalazły się na celowniku Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Niedawno zorganizowane rozmowy „przy stole bez kantów” miały doprowadzić m.in. do opublikowania przez operatorów na ich stronach WWW spisu numeracji Premium Rate.
Oprócz tego planowane jest wprowadzenie progów kwotowych dziennych i miesięcznych, o przekroczeniu których klient ma być informowany za pomocą wiadomości SMS. W pierwszym etapie wprowadzania mechanizmów ochronnych o przekroczeniu progu będzie informował agregator.
Operatorzy mieli upublicznić numerację Premium Rate do 15 kwietnia br. Orange podczas przerwy majowej udostępnił numery wraz z cenami SMS-ów, MMS-ów oraz połączeń głosowych z tymi numerami. Operator pod adresem www.orange.pl/premium informuje także o możliwości skorzystania z Kontroli Rodzicielskiej i objaśnia, czym są Usługi Specjalne (Premium Rate).
Orange nie jest pierwszym operatorem, który zastosował się do rozmów prowadzonych z UKE. Już wcześniej sieć Plus umożliwiła swoim klientom sprawdzenie kosztów wiadomości i rozmów na numery o wyższej opłacie niż normalnie. Era także uruchomiła specjalny portal.
Jeszcze wcześniej sieć Play zapowiedziała rezygnację z loterii SMS-owych, o czym pisaliśmy w Dzienniku Internautów i co komentował rzecznik Play, Mariusz Gruszka: „z uwagi na duże ryzyko finansowe ponoszone przez naszych klientów nie będziemy tolerować tego typu konkursów, organizowanych przez podmioty zewnętrzne na dotychczasowych zasadach, które są nie fair w stosunku dla klienta”.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*