Inicjatywę edukacyjną związaną ze standardami sieciowymi uruchomiła firma Opera Software. W jej ramach stworzone zostaną programy nauczania, które mogą pomóc przy prowadzeniu kursów z zakresu projektowania stron zgodnych ze standardami. Udostępnione artykuły wyjaśniają również dlaczego standardy są tak istotne.
reklama
Materiały Opera Web Standards Curriculum adresowane są do szkół, uczelni i firm. Wszystkie udostępniono na licencji Creative Commons dzięki czemu osoby, które chcą je wykorzystać publicznie (niekomercyjnie), nie muszą się obawiać o prawa autorskie. Można też adaptować je do własnych dzieł, ale potem należy wydać to dzieło na tej samej licencji.
Jak dotąd udostępniono 23 artykuły, a planowane jest ponad 50. Uczestniczący w projekcie autorzy to znani deweloperzy tacy jak Christian Heilmann i Mark Norman.
Teksty dotyczą podstaw CSS, HTML wraz z wyjaśnieniem koncepcji przyświecających wprowadzaniu tych rozwiązań. Dostarczają również teorii z dziedziny projektowania stron (typografii, zarządzania kolorami i architektury informacji). W materiałach znalazło się też wprowadzenie do JavaScript.
- Przeciętny kurs dla początkujących jest przestarzały, a większość bazujących na standardach artykułów to materiały powyżej poziomu dla początkujących – zauważa deweloper Ben Buchanan. Jego zdaniem publikacje Opery wypełniają tę lukę i we właściwy sposób uczą budowania zgodnych ze standardami stron.
Kursy mogą się przydać także firmom, które zainteresowane są szkoleniami i wdrażaniem dobrych praktyk przy kodowaniu stron internetowych. Inicjatywę popiera m. in. firma Yahoo, której pracownicy uczestniczyli w tworzeniu Opera Web Standards Curriculum. Pełne wsparcie dla programu i korzystanie z jego efektów zapowiedziała też uczelnia University of Dundee.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|