W ciągu czterech lat podwoiła się liczba osób, które zamieściły drobne ogłoszenie w internecie. Tradycyjne gazety w coraz mniejszym stopniu mogą liczyć na to niegdyś charakterystyczne dla nich źródło dochodów – wynika z badań Pew Internet and American Life Project.
reklama
Badania Pew Internet and American Life Project dotyczące ogłoszeń drobnych w internecie przeprowadzono w okresie od marca do kwietnia 2009 na grupie 2253 osób dorosłych.
Prawie połowa (49%) ankietowanych przyznała, że korzystała ze stron internetowych z ogłoszeniami. W 2005 roku odsetek ten wynosił 22%. Odsetek osób regularnie odwiedzających tego typu strony wzrósł z 4% do 9%.
W swoim raporcie Pew Internet przywołuje dane dotyczące przychodów gazet papierowych z tytułu drobnych ogłoszeń. Swój szczytowy poziom osiągnęły one w roku 2000, dobijając do 19,6 mld USD rocznie. Potem przychody te głównie spadały (z wyjątkiem lat 2003-2005). Obecnie wynoszą ponad 9,9 mld USA rocznie, czyli kształtują się na poziomie podobnym, jak w połowie lat 80. ubiegłego wieku.
Strony z ogłoszeniami mogą się natomiast poszczycić wieloma odwiedzającymi. Najpopularniejsza w USA witryna Craigslist w marcu zanotowała 42,2 mln unikalnych odwiedzających.
Ogłoszenia w internecie są szczególnie popularne wśród ludzi młodych (często studentów) zamieszkujących tereny wielkich miast lub ich okolic. To oni najczęściej korzystają z serwisów ogłoszeniowych, aby znaleźć pracę, mieszkanie, współlokatora lub aby coś kupić.
Z badań Pew wynika też, że z serwisów ogłoszeniowych częściej korzystają osoby z większymi dochodami. Wśród osób odwiedzających serwisy ogłoszeniowe regularnie więcej jest mężczyzn.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|