Wprowadzanie konsumentów w błąd co do rzeczywistej renomy przedsiębiorcy poprzez zamieszczanie linków lub deeplinków może być potraktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji. Przedsiębiorca, którego interes został naruszony lub choćby zagrożony, w wyniku dokonania czynu nieuczciwej konkurencji może dochodzić roszczeń zarówno o charakterze majątkowym, jak i niemajątkowym.
reklama
Chociaż odsyłacze ułatwiają pracę i pozwalają zaoszczędzić czas, mogą jednocześnie być wykorzystywane przez przedsiębiorców czy właścicieli portali internetowych, którzy chcą szybko zdobyć popularność cudzym kosztem.
Zamieszczanie przypisów i odsyłaczy nie może być dowolne i nie może naruszać interesów innych osób. Nie można bezpośrednio przekierowywać do chronionych treści, by uniknąć wymaganych opłat za możliwość zapoznania się z materiałem, czy wejść na stronę bez możliwości zapoznania się z reklamami z zamieszczonymi na stronie głównej.
Linking i deeplinking może ponadto służyć jako narzędzie do nieuprawnionego promowania towarów i usług. Może to być przede wszystkim zamieszczanie na stronie internetowej firmy linków do stron uznanych na rynku konkurentów. skutek tego odwiedzający taką stronę internauci mogą odnieść mylne wrażenie, że przedsiębiorca ma powiązania biznesowe z renomowaną firmą, jest jej przedstawicielem lub produkuje swoje towary według podobnych technologii czy receptur.
Jeszcze inne skutki może wywołać u konsumentów podstępne użycie deeplinkingów, które pozwalają na przekierowanie internautów wprost do strony wewnętrznej innego przedsiębiorcy lub tylko konkretnych materiałów.
Więcej w Gazecie Prawnej
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*