Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau uruchomiło własny profil w serwisie Facebook.

Serwisy społecznościowe skupiające setki milionów osób z całego świata to nie tylko doskonały sposób na poznanie nowych osób, dzielenie się swoim życiem prywatnym czy też rozmowy. To także dobra metoda na dotarcie do wielu osób z jakimś przesłaniem. To właśnie skłoniło dyrekcję Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau do zaistnienia w serwisie Facebook.

Muzeum Auschwitz na Facebook.com
fot. - Muzeum Auschwitz na Facebook.com
Muzeum posiada tam własny profil. Jego głównym przesłaniem jest szerzenie wiedzy o największej zbrodni nazistowskich Niemiec, czyli Holokauście. Obóz koncentracyjny w Oświęcimiu-Brzezince jest najważniejszym przykładem ogromnej tragedii drugiej wojny światowej. Tylko w tym jednym miejscu życie straciło około miliona osób, 90 procent z nich stanowili Żydzi.

Jak przypomina serwis BBC News, wcześniej Muzeum uruchomiło także własny kanał w serwisie YouTube. Paweł Sawicki, przedstawiciel Muzeum, powiedział, że nie ma lepszego sposobu na dotarcie do młodego pokolenia, jak używanie tych samych sposobów komunikacji. Poprzez rzetelną edukację będzie można zapobiec podobnym tragediom w przyszłości.

Profil Muzeum Auschwitz na Facebooku zawiera informacje o Muzeum, link do jego strony głównej i kanału na YouTube. Na profilu można prowadzić dyskusje, jednak dyrekcja Muzeum nie pozwoli, by jakiekolwiek wpisy godziły w pamięć ofiar i samego miejsca. Sawicki podkreślił, że jest to na razie eksperyment. Od tego, jakie będzie przyjęcie pomysłu, zależy, czy profil zostanie utrzymany. Obecnie profil muzeum ma już ponad 1000 aktywnych fanów i kilkadziesiąt wpisów na tablicy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC News, DI