Sklep internetowy z elektroniką użytkową, oprogramowaniem oraz filmami to przejaw nowej strategii biznesowej IDG Poland S.A. Wydawca popularnych serwisów internetowych chce przyciągnąć do swojego sklepu nie tylko cenami, ale także wiarygodnymi, dokładnymi informacjami o produktach. Co ciekawe, firma rozważa też współpracę z innymi sklepami online, powiedział Dziennikowi Internautów Dariusz Sokołowski, szef Sprzedaży Online z firmy IDG Poland S.A.
Obecnie pod adresem serwisu Kupuj.pl znajduje się formularz zachęcający do zapisania się na newsletter oraz ankieta, w której użytkownicy mogą wybrać 3 najbardziej interesujące ich produkty. Projekt ma wystartować w najbliższych tygodniach i - jak obiecuje IDG Poland S.A. - wszyscy, którzy zapisali się na newsletter, będą mieli szansę na zakupy produktów w specjalnych cenach.
- Kupuj.pl to jeden z elementów nowej strategii IDG Poland S.A.: dostarczania użytkownikom nie tylko wiarygodnej informacji na temat sprzętu i oprogramowania, ale także ułatwiania zakupu atrakcyjnych produktów po najlepszych cenach na rynku - mówi Michał Bonarowski, Dyrektor Consumer Media w IDG Poland S.A. Poza statycznym opisem towaru w e-sklepie IDG mają pojawić się również prezentacje wideo, screencasty oraz informacje audio. Oprócz informowania Kupuj.pl ma także zarabiać, tak jak każdy sklep, na marżach za sprzedane produkty.
Szczegóły przedsięwzięcia wyjaśnił w rozmowie z Dziennikiem Internautów Dariusz Sokołowski, szef Sprzedaży Online z firmy IDG Poland S.A.
Dziennik Internautów (DI): Co sprawiło, że IDG wchodzi w rynek e-commerce?
Dariusz Sokołowski z IDG (DS): Jesteśmy na tym rynku już od dawna, teraz jednak intensyfikujemy nasze działania. E-commerce dotąd nie był domeną Wydawców, jednak od jakiegoś czasu to się zmienia i także Wydawcy uruchamiają swoje projekty. Chcemy zaoferować naszym Czytelnikom najlepsze możliwe ceny w naszych sklepach lub w sklepach naszych Partnerów.
DI: Jaki będzie los serwisu aukcje.idg.pl po uruchomieniu Kupuj.pl?
DS: Kupuj.pl to zupełnie inny segment działalności e-commerce. Nie będziemy wprost konkurować. Aukcje na IDG będą działały cały czas pomimo startu innych działań e-commerce. W naszej filozofii działań e-commerce jest zaoferowanie użytkownikowi jak najlepszej ceny, jeśli sami nie będziemy mogli jej uzyskać, będziemy szukać do tego odpowiednich Partnerów.
DI: Jak duży udział w dochodach IDG generował do tej pory serwis z aukcjami?
DS: IDG większość swoich przychodów czerpie z reklamy oraz ze sprzedaży magazynów, filmów i innych własnych produkcji. Aukcje nie stanowią w tej chwili istotnego źródła przychodu, ale nie wykluczam większego udziału aukcji w niedalekiej przyszłości.
DI: Kupuj.pl ma dostarczać wiarygodnych informacji o produktach dzięki pracy Laboratorium Badawczego IDG. Czy nie obawiacie się, że internauci (którzy są coraz bardziej świadomymi klientami) będą wykorzystywać Wasz serwis tylko do pozyskania informacji, a najtańszy cenowo produkt znajdą sobie w porównywarce?
DS: Kluczowe dla nas jest dostarczanie wiarygodnej informacji naszym użytkownikom. Jak wspomniałem wcześniej, wiemy, że nasi klienci będą kupować nie tylko u nas, ale i u naszych Partnerów. To jest naturalne, ale mamy nadzieję, że my również wielu użytkowników przekonamy do kupowania u nas. Chcemy oferować najlepsze możliwe ceny, ale zdajemy sobie sprawę, że nie można być najlepszym ze wszystkim i wtedy będziemy wskazywać naszym użytkownikom miejsca, gdzie można uzyskać lepszą cenę.
DI: Jak rozwiązaliście sprawy logistyczne w Kupuj.pl? Będziecie bazować na własnym magazynie, czy towar będzie wysyłany bezpośrednio od producentów/dystrybutorów/hurtowników? A może Kupuj.pl będzie tylko pośredniczył w sprzedaży produktów z innych sklepów?
DS: Kupuj.pl to hybryda, która będzie łączyła wszystkie wymienione powyżej możliwości. Nasz magazyn już przystosowaliśmy do masowych wysyłek, mamy podpisane umowy z kluczowymi partnerami od logistyki, nawiązaliśmy również współpracę z czołowymi dystrybutorami i producentami. Kupuj.pl będzie dynamicznie zmieniał sposób działania w zależności od tego, co chcemy naszym klientom zaoferować.
DI: Czy wzorem innych sklepów udostępnicie program partnerski dla serwisów, które będą chciały pośredniczyć w sprzedaży produktów Kupuj.pl?
DS: Tak, program partnerski Kupuj.pl będzie uruchomiony zaraz po starcie serwisu. Chcemy zaoferować wszystkim witrynom zarabianie pieniędzy z nami, a klientom możliwie najniższe ceny ze względu na dużą liczbę sprzedanych produktów.
DI: Kogo z istniejących podmiotów e-commerce na rynku postrzegacie za swojego bezpośredniego, najgroźniejszego konkurenta?
DS: Naszym konkurentem będą raczej projekty uruchamiane przez Wydawców. Nie planujemy konkurowania z Agito, Empikiem czy Komputronikiem - powiedziałbym nawet, że w dalszej perspektywie widzę możliwość współpracy z tymi sklepami, jeśli to będzie dla dobra naszych klientów oraz rozwoju e-commerce w Polsce.
DI: Jak, poza obecnym teaserem i planowaną siecią partnerskich witryn, będzie wyglądała kampania promocyjna Kupuj.pl?
DS: Planujemy
kampanie internetowe oraz prasowe, przede wszystkim w naszych własnych
tytułach, ale również na największych portalach i serwisach
informacyjnych. Kampania będzie także prowadzona w sposób
kontekstowy, w zależności od aktualnej oferty Kupuj.pl.
Dziękuję za rozmowę, pozdrawiam wszystkich Czytelników Dziennika Internautów i zapraszam wkrótce na Kupuj.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|