Znacząco spadła długość "czarnych odcinków" oraz liczba "odcinków krytycznych" na drogach krajowych - wynika z mapy ryzyka, opracowanej w ramach międzynarodowego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP przy współpracy Politechniki Gdańskiej, ekspertów Polskiego Związku Motorowego i Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej.
reklama
Mapa prezentuje poziomy ryzyka bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną w wypadku drogowym na sieci dróg krajowych w Polsce. Ryzyko przedstawiono za pomocą pięciostopniowej skali: kolor zielony oznacza najniższą klasę ryzyka (najwyższy poziom bezpieczeństwa), a kolor czarny najwyższą klasę ryzyka (najniższy poziom bezpieczeństwa). Ryzyko indywidualne dotyczy każdego użytkownika dróg i mierzone jest częstością wypadków z ofiarami śmiertelnymi i ciężko rannymi na każdym odcinku drogi w stosunku do liczby pojazdów, które przejeżdżają przez ten odcinek.
Z mapy ryzyka indywidualnego na drogach krajowych w Polsce w latach 2008-2010 wynika, że:
Z raportu wynika, że znacząco spadła liczba odcinków krytycznych (o najwyższym ryzyku) z 44 do zaledwie 13. Na szczególną uwagę administracji drogowej zasługuje 7 odcinków, które przynajmniej w ostatnich trzech okresach analizy uznano za odcinki krytyczne, są to m.in. odcinki Warszawa – Mińsk Mazowiecki oraz Kurów – Lublin.
Z opublikowanego w 2011 roku przez EuroRAP Europejskiego Atlasu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynika, że na 42% europejskiej sieci drogowej występuje nieakceptowalny poziom ryzyka. Najwyższe ryzyko jest w Bośni i Hercegowinie, Grecji oraz Polsce. Holandia jest liderem wśród państw osiągających najlepsze standardy bezpieczeństwa. Aż 88% tamtejszych dróg zakwalifikowano do najniższego poziomu ryzyka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*