Zmiany, które co jakiś czas wprowadza wyszukiwarka Google, niektórzy krytycy odbierają jako zmierzch ery SEO. Mówili tak, jak na świat przyszedł Pingwin, mówili tak o Pandzie, a teraz mówią tak, ponieważ Google co chwila wprowadza jakieś usprawnienia w algorytmie. Uspokajam - SEO nie umiera, SEO musi się zmienić. Jak? Mówią Artur Pleskot i Sławomir Rodziewicz z zarządu firmy Seo Power sp. z o.o oraz Jacek Szypulski - główny programista serwisu Linkolo.pl.
fot. sxc.hu
Sławomir Rodziewicz, Seo Power sp. z o.o: Google dalej będzie wprowadzać zmiany w algorytmach aktualizacja Pandy (albo Pony, jak kto woli), to nie ostatnia niespodzianka, jaką otrzymaliśmy od nich w ostatnim czasie.
Artur Pleskot, Seo Power sp. z o.o: Po ubiegłorocznej nagonce m.in. na porównywarki cen w 2013 roku uważam, że Google Polsce trochę odpuści. W ostatnim czasie zorganizowali w naszym kraju pokaz siły, wycinając spamerskie witryny z wyników wyszukiwania, co wywołało na naszym rynku niemałe zamieszanie. Staliśmy się ostrożniejsi, więc moim zdaniem w tym roku skupią się na innych rynkach, a do nas będą docierać jedynie globalne zmiany wprowadzane przez koncern. Branża SEO, żeby przetrwać musi jednak dalej kroczyć ścieżką budowania jakości i zdobywania naturalnych linków. Czasy masowych SWL-i się kończą, zamiast tego lepiej jest zamówić artykuł sponsorowany z linkiem na jakiejś popularnej stronie WWW.
Jacek Szypulski, Linkolo.pl: Google dalej będzie pracować nad personalizacją wyników wyszukiwania. Już można to zaobserwować chociażby przez coraz agresywniejsze wymuszanie na użytkownikach założenia konta w Google+, jeśli chce się korzystać z innych usług giganta, jak Google Maps, Google Play czy YouTube. Personalizacja wyników sprawi, że pozycjonowanie lokalne będzie siłą napędową SEO.
Artur Pleskot: Bać się powinni przede wszystkim wszyscy ci, którzy korzystają tylko z jednej metody pozycjonowania. To nigdy nie było bezpieczne, a teraz w dobie coraz śmielszych zmian w najpopularniejszej wyszukiwarce jest jeszcze bardziej ryzykowne. Zmiany, które od pewnego czasu zachodzą na rynku, zmuszają do większego dbania o jakość. Działania SEO są coraz lepsze, ale jednocześnie trzeba się liczyć z tym, że za jakość się płaci więcej.
Jacek Szypulski: Dywersyfikacja jest ważna. Jeśli jeden sposób zawiedzie, zawsze zostają inne działania, które sprawią, że w razie problemów nasza strona nie zostanie wyrzucona z indeksu.
Sławomir Rodziewicz: Pozycjonowanie będzie mieszać się z marketingiem. Firmy coraz częściej będą korzystać z artykułów sponsorowanych czy konkursów dla swoich użytkowników zachęcając tym samym inne podmioty do linkowania ich strony WWW.
Artur Pleskot: Należy pamiętać też o tym, że jeszcze kilka lat temu wyniki organiczne zajmowały ok. 70-80 proc. pierwszego ekranu w Google. Obecnie jest to zdecydowanie mniej. Na górze strony widzimy mapy, obrazy, adwordsy – czyli narzędzia Google'a. Inne wyniki są spychane coraz niżej i niżej. I, co ciekawe, pierwsza strona Google to nie zawsze 10 odnośników. Czasem oprócz mapy czy grafik mamy 7-8 wyników, czasem nawet mniej… Dlatego, tak jak mówił Sławek, SEO będzie coraz mocniej wchodzić w reakcję z marketingiem i musi być coraz lepsze jakościowo. SWL-e czy giełdy linków mogą przetrwać, pod warunkiem że będą stawiać tylko na dobre serwisy i będą dawać klientom oprócz linków wysoką jakość. Tak samo katalogi firm i inne narzędzia, które obecnie są wykorzystywane przez SEO. Rok 2013 może być rokiem, w którym najsłabsi gracze mogą przestać istnieć.
Jacek Szypulski: Pozycjonowanie musi być dobre jakościowo. Jeśli firmy chcą przetrwać, muszą o tym pamiętać. Na dobrą sprawę SWL-e mogłyby być dobrym narzędziem, ale za bardzo poszły w stronę ilości linków, nie patrząc na ich jakość. Ich błąd może być szansą dla innych graczy, np. giełd linków. Ale jeszcze raz podkreślę – od ilości linków ważniejsza jest ich jakość, ten, kto pierwszy na to położy największy nacisk w swoich działaniach, odkroi największy kawałek SEO tortu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*