Darmowe porady prawne dla konsumentów przez e-mail udostępnił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To dobry przykład usługi prostej technologicznie, a jednocześnie odpowiadającej na zapotrzebowanie społeczeństwa.
reklama
Od dziś za pośrednictwem poczty elektronicznej pomocy udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl. Pomoc prawna jest bezpłatna.
W przypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta, dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację.
Nie jest to jedyny sposób na darmową poradę. Od dłuższego czasu działa bezpłatna infolinia konsumencka 800 007 707. Na ten numer można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Tę dotowaną przez Urząd bezpłatną infolinię prowadzi Federacja Konsumentów. Porady prawne można też uzyskać bezpłatnie u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
Usługa porad prawnych przez e-mail jest godna opisania z jednego powodu. Nie korzysta ona z najbardziej zaawansowanych technologii. Wykorzystuje zwykłą pocztę elektroniczną, która w epoce Facebooka i Twittera wydaje się wręcz przestarzała. Istotne jest jednak to, że konsument może uzyskać pomoc.
Innowacyjne e-usługi dla społeczeństwa nie wymagają najnowszych rozwiązań. Wymagają one specyficznej mentalności, która będzie ciągle szukać odpowiedzi na pytanie, jak możemy wykorzystać to, co mamy, aby ludziom żyło się nieco wygodniej. Można być pewnym, że wiele dzisiejszych problemów e-administracji dałoby się rozwiązać przy pomocy zwykłego e-maila.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|