Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Allegro może otrzymać karę finansową lub zostać wezwane do zmiany sposobu oferowania rat na platformie aukcyjnej. Prezes UOKiK otrzymał już pierwsze sygnały z rynku i rozpoczął prześwietlanie procesu zakupów na raty.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się procesowi zakupowemu w systemie ratalnym na Allegro - dowiedział się Dziennik Internautów. W ostatnim dniach UOKiK otrzymał już pierwsze negatywne sygnały z rynku dotyczące nowej usługi portalu.

Sonda
Czy Allegro jasno przedstawiło proces zakupu na raty?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Kilka dni temu informowaliśmy w Dzienniku Internautów o problemie, który pojawił się na Allegro tuż po wprowadzeniu systemu ratalnego. Przypomnijmy, że platformę udostępnia PayU, a zapleczem finansowym zajmuje się Alior Sync.

Użytkownik kupujący na Allegro najpierw dokonuje zakupu, tj. zawiera umowę ze sprzedającym, a dopiero później dokonuje wyboru płatności - w tym przypadku składa wniosek o przyznanie kredytu. Jeśli ten nie zostanie przyznany, wcześniej zawarta umowa nadal obowiązuje, co jest powodem problemów zarówno po stronie kupującego, jak i sprzedającego.

Kupujący musi liczyć się z tym, że sprzedający ma prawo do wystawienia negatywnego komentarza, ponieważ transakcja nie została sfinalizowana. Prawdopodobne jest też, że w odpowiedzi sprzedający może otrzymać komentarz negatywny. Warto również podkreślić, że według Allegro liczba pozytywnych komentarzy często jest podstawą do oceny zdolności kredytowej w ratach PayU na Allegro.

Czytaj też: Allegro zabawia się w Google'a

Pomimo tego, iż Allegro informowało o możliwości zrezygnowania z zakupu na raty, gdy tylko kredyt nie zostanie przyznany, to w praktyce nie ma takiej możliwości. Pozostają więc komentarze, o których przedstawiciel PayU napisał: system komentarzy służy wymianie subiektywnych opinii o przebiegu transakcji, daje też możliwość odpowiedzi na komentarz i wyjaśnienia przyczyn nieporozumienia. Nie wydaje nam się, by rozsądnie działający sprzedający wystawiał kupującemu negatywny komentarz w sytuacji, gdy kupujący w dobrej wierze skorzysta z przysługujących mu praw.

Obsługa serwisu Allegro w niektórych przypadkach może usunąć komentarz, gdy ten narusza regulamin. Podstawą nie jest jednak brak finalizacji transakcji. Sprzedający po 7 dniach może też zwrócić się do Allegro z prośbą o zwrot prowizji. Takich niejasnych informacji jest wiele, dlatego sprawą może zająć się UOKiK, który wcześniej nakładał już kary finansowe na serwisy w podobnych sprawach lub wzywał do zmiany praktyk.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl