Grupa Allegro w najbliższym czasie ma udostępnić internautom dwa nowe serwisy - startupy. Na wzór amerykańskiego giganta, który co pewien czas otwiera i zamyka projekty związane z branżą internetową.
reklama
Prawdopodobnie najszybciej rozrastającym się startupem Google'a jest serwis społecznościowy Google+, który w marcu odwiedziło 100 mln użytkowników. Do końca roku ta liczba ma wzrosnąć dwukrotnie. Google nie ma za sobą jednak samych sukcesów.
W październiku ubiegłego roku zamknięto bowiem projekt Google Buzz, który był czymś na wzór mikrobloga. I choć ten ruch można umotywować uruchomieniem wspomnianego Google+, to warto mieć na uwadze, że w ciągu dwunastu miesięcy Larry Page, szef Google'a, zamknął ponad dwadzieścia projektów.
Wydaje się, że Grupa Allegro, która posiada mocną pozycję na rynku e-commerce, chce iść podobną ścieżką. Niedawno uruchomiono narzędzie do prostego nadawania przesyłek kurierskich, nieco wcześniej serwis zakupów grupowych - Citeam.pl, który w krótkim czasie dołączył do czołówki tego typu serwisów w Polsce.
Czy wytwarzanie wewnętrznych startupów ma sens? Według mnie jak najbardziej tak! Szczególnie w rękach Allegro jest duży potencjał, generowanie oddolnie biznesów, które mogą pełnymi garściami czerpać z biznesowego i handlowego doświadczenia tej korporacji - mówi Konrad Latkowski, Manubia.pl
Jak dowiedział się Dziennik Internautów, Grupa Allegro pracuje nad przynajmniej dwoma nowymi serwisami. Jeden z nich ma umożliwić zamawianie jedzenia przez internet.
O serwisach, dzięki którym można zamówić jedzenie, było ostatnio głośno za sprawą Pizzaportal.pl, który został sprzedany za ponad 120 mln zł. Serwis obsługuje w Polsce ponad 1150 restauracji i ocenia, że jeszcze w tym roku uda mu się przekroczyć próg 2000 obsługiwanych lokali, co oznacza, że możliwości w tej branży nie zostały jeszcze wykorzystane.
Według osoby blisko współpracującej z Allegro firma miała przedstawić finalną wersję portalu już kilka miesięcy temu. Nie wiadomo jednak, co jest powodem opóźnień. Podobno największym atutem ma być prosta domena internetowa.
We środę Agora uruchomiła swój sklep z e-bookami i audiobookami, o czym pisaliśmy w DI. Jak dowiedział się Dziennik Internautów, Allegro już od kilku miesięcy pracuje nad sklepem z książkami w wersji elektronicznej.
Konrad Latkowski twierdzi, że serwis Agory jest silny, ale na pewno znajdzie się pole do popisu dla Allegro. Miejsce dla nowych firm w branży e-booków widzi także Małgorzata Błaszczyk ze sklepu Virtualo - nowym podmiotom ciężko będzie jednak dogonić firmy, które na rynku e-booków są od kilku lat. Mają one już aplikacje na urządzenia mobilne, wiele formatów (w tym MOBI na Kindle'a) w opcji multiformatu oraz doświadczenie w pozyskiwaniu i promowaniu e-contentu.
Z kolei Bartłomiej Roszkowski z Nexto.pl twierdzi, że docelowo jest miejsce dla 1-2 liderów i jednego podmiotu na 3. miejscu. Jego zdaniem w tej chwili najbardziej liczy się wygoda, jakość, oferta, kontakty z klientami. Największym zagrożeniem ma być ewentualność walki cenowej pomiędzy serwisami z e-bookami.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|