(akt.) Medialny fenomen Koko Euro Spoko
Aktualizacja: 11-05-2012, 11:23
Prosta ludowa piosenka, wybrana głosami telewidzów na hymn reprezentacji Polski na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012, wygenerowała przez tydzień 1428 publikacji i rozpętała prawdziwą burzę medialną - informuje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Z kolei Brand24 sprawdził, jakich słów używali internauci, komentując wybór.
reklama
Takiego obrotu sprawy nie spodziewały się z pewnością ani pieśniarki tworzące zespół Jarzębina, ani organizatorzy plebiscytu na oficjalny hymn reprezentacji biało-czerwonych.
Utwór nie tylko podzielił opinię publiczną na dwie skrajne grupy: zwolenników i przeciwników piosenki, ale stał się także punktem wyjścia do poważniejszych medialnych dyskusji dotyczących poczucia humoru społeczeństwa polskiego oraz kompleksów Polaków względem innych nacji. W komentarzach podkreślano także niski poziom kontrkandydatek do hymnu reprezentacji Polski, wykonywanych przez uznanych muzycznych artystów.
Medialna wrzawa, która trwa od zakończenia głosowania nie zmienia faktu, że osiem kobiet z maleńkiej Kocudzy na Lubelszczyźnie uzyskało rozgłos, którego pozazdrościć im może niejeden polityk czy celebryta. W okresie od 2 do 8 maja br. na temat przeboju Koko Euro Spoko ukazało się ponad 1400 materiałów, z czego większość, bo aż 1108, w internecie - podaje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Brand24 przeanalizował reakcje internautów tuż po ogłoszeniu wyników plebiscytu, w czwartek 3 maja. W ciągu jednego dnia w monitorowanych serwisach społecznościowych pojawiło się 2615 wpisów (komentarzy dostępnych publicznie), co trzeci z nich miał wydźwięk zdecydowanie negatywny. Opublikowano także ponad 950 linków do YouTube. Prym wśród publikacji wiódł Facebook - tam internauci dodali 1366 wpisów, czyli ponad 50 proc. wszystkich komentarzy na temat Koko Euro Spoko.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|