App Center od Facebooka będzie oferować aplikacje na różne platformy, które mają jakieś powiązanie z Facebookiem. Sklep będzie zorganizowany tak, że serwis społecznościowy nie będzie wchodził w paradę firmom Apple i Google, ale mimo to będzie mógł stanowić jedno z głównych miejsc, w którym internauci znajdą potrzebne aplikacje.
Dziś każdy gigant IT chce mieć swój sklep z aplikacjami. Nie powinno nas więc dziwić, że Facebook uruchomił własny taki przybytek o nazwie App Center. Pytanie tylko, jak ten sklep będzie funkcjonował? Najistotniejsze są 4 kwestie.
Facebook poleca, aby deweloperzy już teraz zabierali się za przygotowywanie stron swoich aplikacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w udostępnionym już samouczku.
Facebook stara się o zachowanie neutralnego stanowiska wobec wszystkich. Z jednej strony deweloperzy zawsze mogą użyć jego narzędzi, aby stworzyć aplikację i mogą ją promować we własnym zakresie na Facebooku, ale do App Center trafią tylko wybrane produkty. Facebook nie będzie też konkurował z Google Play i App Store, ale praktycznie będzie ściągał na siebie uwagę internautów i deweloperów.
Pytanie tylko, co Facebook będzie z tego miał? Po pierwsze liczy się promocja płatnych aplikacji. Będą one dostępne za kredyty Facebooka, a więc serwis zgarnie 30% od każdej transakcji. Jest coś jeszcze. Facebook zdobędzie bardzo dużo danych na temat aplikacji. Będzie w stanie ulepszać mechanizmy społecznościowe, co wpłynie na jakość nie tylko App Center, ale i Facebooka. To nie jest bez znaczenia.
Co ważne dla Facebooka oraz jego przyszłych inwestorów - Mark Zuckerberg po raz kolejny udowodnił, że pomysły na rozwój społecznościowego giganta jeszcze się nie wyczerpały.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|