Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple proponuje ugodę w Chinach

07-05-2012, 15:55

Koncern z Cupertino nie chce już dłużej zmagać się w Chinach z firmą Proview, która zarzuca mu bezprawne wykorzystywanie swojego znaku towarowego. Wcześniej Apple nie przedstawiało żadnych własnych propozycji rozwiązania problemu.

- Wygląda na to, że nastawienie firmy Apple się zmieniło. Choć sygnalizowała, że jest gotowa do negocjacji, nigdy wcześniej nie podjęła żadnej akcji - mówi prawnik Proview, cytowany przez chińską agencję Xinhua. - Teraz już z nami rozmawia i rozpoczęliśmy konsultacje w tej sprawie.

Czytaj także: Apple i Samsung zgarniają 99% zysków ze sprzedaży telefonów (wideo)

Apple miało poważne problemy ze sprzedażą swoich urządzeń w Chinach, po tym jak Proview poinformowało, że amerykańska firma narusza znak towarowy "iPad". Azjatycka korporacja zarejestrowała taką markę już w 2000 roku i jak zapewnia, Apple nie zapłaciło jej do tej pory za możliwość wykorzystywania nazwy na wszystkich rynkach.

W ubiegłym roku Proview informowało, że domaga się od producenta iPada aż 10 miliardów juanów (5,29 miliardów złotych) odszkodowania w związku z naruszeniem znaku towarowego. Choć jest mało prawdopodobne, by finalnie odszkodowanie sięgnęło tak wysokiej sumy, z pewnością nie byłby to duży uszczerbek w zapasach gotówki kalifornijskiego giganta.

Chiny to rynek, na który Apple próbuje się przedostać już od dawna, a jego atrakcyjność to przede wszystkim ogromna populacja użytkowników z dostępem do internetu. Władze Państwa Środka znane są jednak z blokowania zewnętrznych produktów, a także promowania lokalnych rozwiązań, co zwykle bardzo utrudnia amerykańskim spółkom ekspansję na tym terenie.

Czytaj także: Brytyjscy parlamentarzyści dostaną iPady


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *