Firmy, korporacje i organizacje górują na polskim Facebooku, jednak jest jeszcze jeden, często niezauważalny gracz. Miasta Polski szybko doganiają i aktywnie wykorzystują te same rodzaje promocji, aby angażować swoich mieszkańców i turystów w polubienie swoich stron na Facebooku i śledzenia, co dzieje się w okolicy.
reklama
Z badania przeprowadzonego przez Megafoni powstał raport, z którego wynika, że włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał, jaki daje Facebook.
Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2011 r. w Polsce jest 908 miast. Z przeprowadzonej analizy oficjalnych fan page'ów 21 największych miast Polski wynika, że trzy najpopularniejsze na Facebooku miasta co do ilości fanów to Wrocław, Poznań i Warszawa. Tuż za nimi Gdańsk i Kraków.
Miasto o największym zasięgu na Facebooku to Wrocław, wyróżniający się prawie 15 tysiącami fanów przewagi nad drugim w zestawieniu Poznaniem. Jednak najbardziej się liczy aktywna społeczność Wrocławia, którą aktualnie stanowi 2,579 użytkowników rozmawiających o informacjach przekazywanych za pośrednictwem fan page'a.
Użytkowników interesują m.in. bieżące informacje kulturalne oraz szczególnie ważne dla lokalnej społeczności wiadomości organizacyjne. Turystów angażują informacje związane z zabytkami oraz innymi miejscami wartymi odwiedzenia. Miasta promujące się w social media starają się prowadzić dialog, aby nie tylko wypromować miasto wizerunkowo, lecz również zaangażować społeczność w aktywne działania na rzecz poprawy lokalnych społeczności i urzędów.
Z raportu wynika również, że większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów miejskich. Tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne do budowania i zaangażowania lokalnych społeczności.
Pełne wywiady z miastami wraz z interaktywnym rankingiem można znaleźć na stronie Megafoni Interaktywny Raport Social Media 2011 - Miasta Polski: megafoni.pl/raport
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|