Włoski organ antymonopolowy ukarał firmę Apple za niedostateczne informowanie klientów o ich prawach dotyczących gwarancji i wsparcia technicznego.
reklama
Zdaniem włoskich władz Apple nie informowało w odpowiedni sposób klientów o tym, że przysługują im dwa lata gwarancji. Postępowanie przeciwko kalifornijskiej firmie toczyło się od maja tego roku.
Problem stanowił również "AppleCare Protection Plan", który pozwalał klientom na wydłużenie darmowego okresu wsparcia technicznego. Mało kto wiedział jednak, że część tego typu planu wsparcia pokrywała się z obowiązkowym na terenie Włoch okresem gwarancyjnym.
Choć kara 900 tys. euro nie będzie zbyt dotkliwa dla firmy Apple, amerykańska korporacja będzie musiała czytelniej informować klientów o tym, jakie wsparcie im przysługuje. Zdaniem władz obecnie dwuletnia gwarancja "nie jest w pełni wspierana".
Choć według prognoz analityków iPhone ma najlepsze czasy jeszcze przed sobą, firma na rynku w Stanach Zjednoczonych sprzedaje swoje sprzęty wyłącznie z roczną gwarancją. Dwukrotne wydłużenie tego czasu (wymagane na rynkach europejskich) może znacznie podnieść koszty firmy związane z naprawami urządzeń.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|