Rośnie rola internetu i serwisów społecznościowych przy decyzji o kupnie nowego pojazdu, a spada przywiązanie do marki pojazdu. Wzrasta zainteresowanie pojazdami ekologicznymi - to wnioski z trzynastej edycji dorocznego raportu "Cars Online" firmy Capgemini.
reklama
Na potrzeby badań „Cars Online 10/11” firma Capgemini przeprowadziła ankietę wraz z firmą sondażową SmartRevenue. W ankiecie udział wzięło łącznie 8 tys. konsumentów z ośmiu krajów: Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Wszyscy respondenci byli uczestnikami rynku motoryzacyjnego.
Okazało się, że zwiększa się rola internetu w procesie kupna pojazdu, jednocześnie coraz mniej osób wyraża zainteresowanie obejrzeniem auta w salonie. Na etapie wyszukiwania, porównania, jak i zakupu odnotowano wzrost użycia internetu przez konsumentów do niemalże 94 procent. Zmiana ta jest również po części spowodowana wzrostem użycia internetu w krajach rozwijających się.
Rośnie wpływ serwisów społecznościowych. 71 procent badanych stwierdziło, że prawdopodobnie zdecydowałoby się na zakup pojazdu, jeśli natknęłoby się na pozytywne komentarze opublikowane na portalach społecznościowych.
42 procenty konsumentów (w porównaniu z 37 procentami przed dwoma laty) stwierdziło, że prawdopodobnie zdecydowałoby się na zakup pojazdu za pośrednictwem internetu. Klienci przeciwni zakupom przez internet decyzję argumentują niemożnością przetestowania pojazdu.
Wraz z przesunięciem uwagi na pojazdy elektryczne nieustannie wzrasta zainteresowanie klientów pojazdami ekologicznymi. 44 procenty konsumentów (wzrost o 3 punkty z 41 procent w 2009 r.) oświadczyło, że posiadają obecnie samochód oszczędny lub napędzany paliwami alternatywnymi, a 39 procent planuje kupić pojazd ekologiczny (w 2009 roku było to 30 procent).
W tegorocznym badaniu 42 procenty respondentów spodziewa się że w pełni elektryczne pojazdy będą realną opcją sprzedaży w ciągu dwóch lat, w porównaniu z 36 procentami w roku ubiegłym. Dodatkowymi rodzajami pojazdów wskazanymi przez respondentów są m.in. pojazdy z napędem hybrydowym, zasilane bio-dieslem, ogniwami paliwowymi i gazem ziemnym. Największą przeszkodą w zakupie pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami nadal stanowi cena, a w dalszej kolejności, zasięg baterii, niezawodność i bezpieczeństwo.
Spada przywiązanie klientów do marki. 61 procent konsumentów stwierdziło, że byłoby skłonnych kupić bądź wynająć auto tej samej marki, co ich obecny samochód, w porównaniu z 65 procentami w 2010 roku.
W związku ze wzrostem zainteresowania wynajmem pojazdu "na godziny" zamiast posiadaniem własnego auta i reorientacją zainteresowania z produktów na usługi, wzrasta zapotrzebowanie na alternatywne sposoby kupna. Prawie 40 procent respondentów rozważyłoby rozwiązania takie, jak współużytkowanie pojazdu, co oznacza wzrost w porównaniu do 35 procent w 2010 r.
Cały raport oraz bardziej szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.capgemini.com/carsonline.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|