Wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna "Bezpieczeństwo w szkole dzięki edukacji prawnej". Ambasadorem akcji została sędzia Anna Maria Wesołowska, a patronem medialnym m.in. portal społecznościowy NK.
Według badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Uniwersytetu Dziecięcego UNIKIDS aż 82 proc. rodziców przyznaje, że ich dziecko doświadczyło w szkole przemocy fizycznej lub szykan ze strony rówieśników. Jednak tylko 15 proc. z nich podjęło zdecydowane kroki mające na celu ochronę dziecka. Najczęściej problem rozwiązywany jest przez interwencję u wychowawcy (47 proc. rodziców). Kroki prawne podjęło tyko 2 proc. Tymczasem aż 63 proc. przyznaje, że nie wie, jak reagować na przemoc w szkole i czuje się bezradna wobec problemu. Na pytanie "Czy polska szkoła jest bezpieczna?", twierdząco odpowiada 43 proc. rodziców.
- Wyniki badań są bardzo niepokojące, przemoc wśród dzieci i młodzieży jest ogromnym problemem, dlatego bez wahania zgodziliśmy się zostać patronem medialnym akcji "Bezpieczeństwo w szkole dzięki edukacji prawnej". Edukacja młodych internautów w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa to cel, który przyświeca nam od dawna. Poprzez naszą zakładkę "Bezpieczeństwo", kanały komunikacji portalu czy spotkania w gimnazjach w ramach projektu "Klikaj z głową" staramy się informować młodzież, jakie przysługują im prawa i gdzie szukać pomocy, szczególnie gdy spotka ich przemoc w sieci - mówi Joanna Gajewska, rzecznik NK.
Ambasadorem kampanii została znana z telewizyjnego ekranu sędzia Anna Maria Wesołowska. Na pewno jest to osoba, która o przestępczości w polskich szkołach wie aż nadto, swoim doświadczeniem oraz wiedzą chce pomóc w walce z odwiecznym problemem polskich szkół – mówi mówi Magdalena Gałuszka, Prezes Stowarzyszenia Uniwersytetu Dziecięcego UNIKIDS, jednego z organizatorów kampanii.
W akcji weźmie udział 2500 dyrektorów polskich szkół, ponad 4000 nauczycieli, ale przede wszystkim 70 000 uczniów szkół podstawowych w wieku 6-12 lat. W ciągu blisko 90 dni trwania kampanii dzieci, nauczyciele i dyrektorzy będą uczestniczyć w spotkaniach organizowanych w 25 polskich miastach, m.in. w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Lublinie, Kielcach, Katowicach, Bielsku-Białej, Gorzowie Wielkopolskim czy Wrocławiu. Kampania będzie trwać do końca listopada.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*