Internet oraz opinie najbliższych są dla Polaków najczęstszym źródłem informacji na temat rzetelności firm – to pierwszy wniosek płynący z badania „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta” przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Najchętniej wybierane przez konsumentów są te przedsiębiorstwa, których produkty lub usługi łączą w sobie wysoką jakość w przystępnej cenie.
reklama
:[SONDA]: Jak wynika z badania, 81 proc. respondentów - w większości mężczyzn - wyrabia sobie opinię na temat firm, korzystając z zasobów internetowych. Równie ważnym źródłem informacji dla konsumentów - szczególnie dla kobiet - są wypowiedzi ich znajomych i rodziny. 73 proc. badanych wybiera produkty i usługi na tej podstawie. Polacy przy ocenie rzetelności firm z dystansem podchodzą do klasycznych przekazów reklamowych. Jedynie dla 23 proc. badanych są one miarodajnym źródłem informacji.
Według badania 8 na 10 Polaków, decydując o swoich wyborach konsumenckich, bierze pod uwagę przede wszystkim stosunek ceny do jakości dostarczanych przez nią towarów i usług. Dla 72 proc. respondentów na pierwszym miejscu stawia wysoką jakość, a ponad połowa badanych ceni sobie terminowość usług wywiązywania się z zobowiązań. Mniejsze znaczenie konsumenci przywiązują do stabilnej pozycji firmy na rynku oraz przejrzystości jej oferty. Przy wyborze towarów i usług mężczyźni częściej niż kobiety kierują się terminowością oraz stabilną pozycją na rynku. Z kolei dla kobiet ważniejsza jest przejrzysta oferta oraz cena.
Badanie „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta” zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|