Firma rośnie znacznie szybciej niż rynek i główni konkurenci. Jej sprzedaż wzrosła o blisko jedną czwartą, co pozwoliło zwiększyć udział Lenovo do 12,2 proc. Znalazło to pozytywne odbicie w wynikach finansowych - zysk netto uległ podwojeniu.
Lenovo jest czwartym największym producentem komputerów osobistych na świecie. Firma od pewnego czasu wyraźnie się umacnia, co pokazują nie tylko dane firm badawczych, ale także publikowane przez nią wyniki finansowe. Według IDC w pierwszym kwartale br. sprzedaż urządzeń tej firmy wzrosła o 16,3 proc., a udział w rynku z 8,4 do 10,1 proc.
Samo Lenovo twierdzi, że jego udział wzrósł już do 12,2 proc. Miałoby to być możliwe dzięki zwiększeniu sprzedaży komputerów aż o 23,3 proc. przy 2,7-proc. wzroście całego rynku. Byłby to siódmy kwartał z rzędu, gdy firma rośnie szybciej niż pierwsza piątka, a także dziewiąty z rzędu, gdy rośnie szybciej niż cały rynek.
Na dalszy wzrost sprzedaży pozytywny wpływ będzie miał czerwcowy zakup firmy Medion AG, jednego z liderów niemieckiego rynku. Udział Lenovo u naszych zachodnich sąsiadów powinien ulec podwojeniu, co pozwoli firmie zająć drugie miejsce na kontynencie.
W Hong Kongu, gdzie akcje firmy są notowane na giełdzie, przedstawiono właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 5,92 mld USD i były o 15,0 proc. wyższe niż osiągnięte rok wcześniej. Jednocześnie o 11,4 proc., do 5,18 mld USD, wzrosły koszty sprzedaży, co pozwoliło zwiększyć zysk brutto z 523 do 738 mln USD.
Do 615,4 mln USD, czyli o 33 proc., powiększyły się koszty operacyjne. Najmocniej - o 57,4 proc. - na sprzedaż i dystrybucję. O ponad 13 mln USD, do 173,7 mln USD, wzrosły wydatki administracyjne. Zysk operacyjny udało się jednak zwiększyć do 123,1 mln USD, czyli o 63,2 proc. Z tytułu zaliczki na podatek dochodowy Lenovo zapłaciło 14,7 mln USD. Zysk netto wyniósł 108,8 mln USD, czyli o 98,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Kluczowym rynkiem dla firmy pozostają Chiny, które wygenerowały 47,9 proc. globalnych przychodów (2,8 mld USD). Sprzedaż w tym kraju wzrosła o 23,4 proc., a udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 31,7 proc. Rynki rozwijające się przyniosły producentowi 1 mld USD, czyli 17,9 proc. całości. Wzrost sprzedaży wyniósł jednak aż 46,5 proc., znacznie więcej niż regionalny (14,7 proc.).
Z kolei rynki rozwinięte zapewniły 2,1 mld USD przychodów, co stanowiło 34,6 proc. całości. Sprzedaż firmy wzrosła o 8,5 proc. i to w sytuacji, gdy rynek skurczył się o 9,4 proc. Stany Zjednoczone zanotowały 30-proc. wzrost sprzedaży, a Japonia 14-proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*