Daleko jej do liderów, jednak umacnia się jako numer trzy na globalnym rynku producentów komputerów. Firma jest coraz silniejsza w Chinach, gdzie bardzo szybko zdobywa także udziały na rynku komórkowym.
Sprzedaż komputerów osobistych zdaje się rządzić innymi prawami niż rynek telefonów komórkowych. Podczas gdy sprzedaż tych drugich powróciła już do stanu sprzed początku kryzysu, to z komputerami jest większy problem. Zarówno konsumentom, jak i firmom łatwiej jest wymienić komórkę niż komputer - wiąże się to ze znacznie niższymi kosztami. Wygląda też na to, że wciąż brakuje przekonania o trwałości ożywienia gospodarczego - zbędne wydatki przesuwane są na kolejne okresy rozliczeniowe, sprzęt wymieniany jest częściej, dopiero gdy się zepsuje.
Wskazywać na to mogą dane z Europy Zachodniej, o czym pisaliśmy w Dzienniku Internautów tydzień temu - sprzedaż na Starym Kontynencie spadła w ciągu roku o 4,4 proc., dotknęło to tak najważniejsze rynki, jak i najważniejszych producentów. Powody do zadowolenia ma jednak Lenovo, choć akurat w Europie firma ta znajduje się poza pierwszą piątką.
FINANSE
Chiński producent komputerów ogłosił wyniki finansowe za trzeci kwartał 2010 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 5,8 mld USD, czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. W takim samym tempie wzrósł zysk brutto i osiągnął poziom 648 mln USD. Lenovo osiągnęło marżę na poziomie 11,2 proc., o 0,8 pkt proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Zysk operacyjny wyniósł 127 mln USD i był wyższy od osiągniętego w drugim kwartale o 28 proc.
Firma chwali się, że piąty kwartał z rzędu jej sprzedaż do dystrybutorów rośnie szybciej niż całego rynku - w okresie październik-grudzień wzrost wyniósł 20,6 proc., podczas gdy cały rynek pochwalić się może wzrostem o 3,4 proc.
REGIONY
Lenovo umocniło się na swoim rodzimym rynku - udział w trzecim kwartale 2010 roku wzrósł o 2,4 pkt. proc., osiągając 32,2 proc., co jest najlepszym wynikiem w historii. Blisko połowa przychodów - 2,7 mld USD - została wygenerowana w Chinach. Sprzedaż komputerów w Państwie Środka wzrosła o 12,7 proc. przy średniej dla całego rynku na poziomie 4,2 proc.
1,1 mld USD wypracowały kraje rozwijające się. W ciągu roku wartość ta wzrosła o 34 proc., przychody z tego regionu stanowią już 19 proc. całości. Sprzedaż komputerów wzrosła aż o 43 proc., blisko trzykrotnie więcej niż średnia dla regionu (15,9 proc.).
Z kolei sprzedaż w krajach rozwiniętych się wzrosła o 22 proc. rok do roku, osiągając w trzecim kwartale poziom 2 mld USD, co odpowiada 35 proc. globalnych przychodów firmy. O 23 proc. wzrosła liczba sprzedanych komputerów, co przy średniej dla całego regionu na poziomie 3,6 proc., jest wynikiem bardzo dobrym.
PRODUKTY
Sprzedaż komputerów przenośnych warta była 3,4 mld USD i w ciągu roku zwiększyła się o 15 proc. Segment ten pozostaje najważniejszym dla firmy, generując około 59 proc. przychodów. Liczba sprzedanych laptopów wzrosła o 18,6 proc., przy średniej w wysokości 4,3 proc.
Jeszcze lepiej radziły sobie komputery stacjonarne, których sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 23 proc. (rynek wzrósł w tym czasie o 2 proc.). Dzięki temu Lenovo osiągnęło udział w globalnym rynku na poziomie 11,1 proc. Przychody wyniosły 2 mld USD i były o 18 proc. wyższe niż zanotowane rok wcześniej. Stanowiły 35 proc. wszystkich.
Z kolei sprzedaż telefonów komórkowych warta była 218 mln USD, przy wzroście liczby sprzedanych urządzeń w Chinach o 52,2 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|