Apple i Samsung to dwaj zwycięzcy najnowszego zestawienia sprzedaży smartfonów. Duże straty poniosła fińska Nokia. Szybko rośnie znaczenie mniejszych producentów.
Poważne przetasowania miały miejsce na globalnym rynku smartfonów według danych opublikowanych przez firmę IDC. Poinformowała ona, że sprzedaż bardziej zaawansowanych telefonów komórkowych wyniosła w drugim kwartale 106,5 mln wobec 64,4 mln rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 65,4 proc. rok do roku. Gdy bliżej przyjrzymy się wynikom poszczególnych firm zauważymy, że nie każdy tyle zyskał.
Na pierwsze miejsce w skali globalnej wysunęła się firma Apple, która jest pierwszym zwycięzcą zestawienia. Rok wcześniej zajmowała najniższe miejsce podium. Jej sprzedaż wyniosła 20,3 mln iPhone'ów, o 141,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu dwunastu miesięcy udział firmy w rynku wzrósł z 13,0 do 19,1 proc. IDC zauważa, że tak dobry wynik Apple'a to efekt szerokiej dystrybucji (ponad 200 operatorów w ponad 200 krajach i terytoriach), zwiększonych możliwości produkcyjnych, a także niesłabnącego zainteresowania w krajach rozwijających się i rozwiniętych, jak również wśród klientów indywidualnych i biznesowych.
Na drugim miejscu uplasowała się koreańska firma Samsung, która w drugim kwartale roku 2010 zajmowała dopiero piąte miejsce. W ciągu dwunastu miesięcy udało jej się zwiększyć sprzedaż aż o 380,6 proc., do 17,3 mln telefonów. Stanowiło to 16,2 proc. wszystkich sprzedanych smartfonów wobec 5,6 proc. rok wcześniej. O sukcesie zadecydowała linia Galaxy S - produkty stały się powszechnie dostępne na rynku masowym.
Na trzecie z pierwszego miejsca spadła Nokia. Jest ona jedyną firmą z pierwszej piątki, której sprzedaż zmalała. Spadek wyniósł 30,4 proc. Nabywców znalazło 16,7 mln urządzeń. Udział firmy w ciągu roku spadł z 37,3 do 15,7 proc. Trwa wielkie oczekiwanie na pierwsze smartfony z systemem Windows Phone 7.
O jedną pozycję, z trzeciej na czwartą, spadł kanadyjski producent Research In Motion. Sprzedaż firmy wzrosła co prawda o 10,7 proc., jednak było to zdecydowanie za mało, by utrzymać poprzednie miejsce. Sprzedaż wyniosła 12,4 mln smartfonów, a udział w rynku spadł z 17,4 do 11,6 proc. IDC podkreśla, że RIM pokazała w tym roku niewiele nowych modeli, co sprawia, że jej portfolio składa się głównie ze starszych modeli. Problemem dla Kanadyjczyków jest także rosnąca oferta biznesowych urządzeń ze strony innych producentów.
HTC, mimo wzrostu sprzedaży o 165,9 proc., nie zmieniła swojej pozycji i nadal zamyka pierwszą piątkę. Napędzana systemem operacyjnym Android sprzedaż wyniosła 11,7 mln smartfonów, co stanowi 11,0-proc. udział w ogólnej liczbie. Rok temu wyniósł on 6,8 proc.
Wzrosło znaczenie innych producentów - sprzedali oni 28,1 mln urządzeń, czyli o 119,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich udział wzrósł z 19,9 do 26,4 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|