Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Korzystanie z wyszukiwarek zmienia sposób, w jaki zapamiętujemy

15-07-2011, 14:26

Coraz częściej zapamiętujemy, jak dotrzeć do interesujących danych, a nie samą informację.

Google prezentuje coraz lepsze wyniki finansowe, jednak okazuje się, że korzystanie z wyszukiwarki wcale nie musi być korzystne dla naszego mózgu.

>>Czytaj także: Miliard wiadomości dziennie na Google+ i świetny wynik finansowy firmy

Sonda
Uważasz, ze Google zmieniło twój sposób zapamiętywania?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Naukowcy na łamach magazynu Science opisali szerzej coraz powszechniejsze zjawisko, które najczęściej występuje pod postacią: "po co mam coś zapamiętywać, skoro mogę to znaleźć w Google".

Studentom uniwersytetu kazano zapamiętywać proste fakty, na przykład, że oko ostrygi jest większe niż jej mózg. Jedną grupę uczniów informowano, że informacja na ten temat została umieszczona w skomplikowanej strukturze folderów, natomiast reszta zwyczajnie musiała przyswoić sobie ten fakt, bez asekuracji ze strony komputera.

Wyniki były łatwe do przewidzenia. Jeśli nie musimy zapamiętywać samych informacji, zwykle wolimy skupić się na miejscu, w którym możemy je znaleźć. Zjawisko zostało nazwane "efektem Google'a".

Zdaniem naukowców jest to jedna z największych zmian w mózgu, jakie dokonały się na przestrzeni ostatnich lat w związku z popularyzacją internetu i nowych technologii. Coraz mniej osób zapamiętuje już numery do swoich najbliższych, tytuły piosenek czy nawet imiona dawnych znajomych - w tych zadaniach wyręczają nas popularne usługi.

>>Czytaj także: Mapy Google teraz z informacjami o korkach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Science, Bloomberg