Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dziesięć lat po powstaniu spółki może się ona „pochwalić” najniższym udziałem w rynku w swojej historii. Nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to poprawić. A analitycy ostrzegają przed marginalizacją firmy.

robot sprzątający

reklama


Sony Ericsson opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku. Nie są one zbyt optymistyczne. Sprzedaż osiągnęła poziom 8,1 mln urządzeń, co oznacza spadek o 27,7 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz o 22,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2010. Znalazło to odzwierciedlenie w przychodach, które wyniosły 1,15 mld euro. Były one niższe odpowiednio o 25,1 proc. oraz o 18,5 proc.

>> Czytaj także: Sony Ericsson wreszcie na plusie

Niższy od sprzedaży spadek przychodów wynika z wyższej średniej ceny sprzedanego urządzenia. W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. wyniosła ona 141 euro. W poprzednim kwartale było to 136 euro, a rok wcześniej 134 euro. Jest to efekt strategii Sony Ericssona zakładającej przechodzenie od zwykłych telefonów komórkowych w kierunku smartfonów.

Zysk operacyjny wyniósł 19 mln euro, o 20 mln euro mniej niż w ostatnim kwartale 2010 roku oraz o 1 mln euro mniej niż rok wcześniej. Marża brutto wzrosła do poziomu 33 proc. z 30 proc. kwartał wcześniej. Udało się wypracować zysk netto w wysokości 11 mln euro, o 3 mln euro wyższy niż w poprzednim kwartale, ale o 10 mln euro niższy niż osiągnięty w pierwszych trzech miesiącach roku poprzedniego.

Sonda
Sony Ericsson stanie się producentem niszowym
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Producent szacuje, że jego udział na rynku smartfonów wyniósł 5 proc. pod względem ilości oraz 3 proc. pod względem wartości.

Dyrektor generalny firmy, Bert Nordberg, dodał, że skupienie uwagi na systemie operacyjnym Android było dobrym posunięciem, gdyż pomaga to w utrzymaniu zyskowności. Strategia ta będzie kontynuowana. Obyło się jednak bez zapowiedzi wprowadzenia nowych modeli smartfonów na rynek.

Trzęsienie ziemi w Japonii spowodowało pewne problemy operacyjne dla producenta. Będzie to jednak widoczne w wynikach finansowych i sprzedażowych dopiero w drugim kwartale. Firmie brakuje bowiem komponentów do produkcji telefonów, co może spowodować spowolnienie sprzedaży, a tym samym mieć negatywny wpływ na finanse.

>> Czytaj także: MWC 2011: "Playstation Phone" i inne nowości SE


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sony Ericsson