Dziesięć lat po powstaniu spółki może się ona „pochwalić” najniższym udziałem w rynku w swojej historii. Nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to poprawić. A analitycy ostrzegają przed marginalizacją firmy.
Sony Ericsson opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku. Nie są one zbyt optymistyczne. Sprzedaż osiągnęła poziom 8,1 mln urządzeń, co oznacza spadek o 27,7 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz o 22,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2010. Znalazło to odzwierciedlenie w przychodach, które wyniosły 1,15 mld euro. Były one niższe odpowiednio o 25,1 proc. oraz o 18,5 proc.
Niższy od sprzedaży spadek przychodów wynika z wyższej średniej ceny sprzedanego urządzenia. W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. wyniosła ona 141 euro. W poprzednim kwartale było to 136 euro, a rok wcześniej 134 euro. Jest to efekt strategii Sony Ericssona zakładającej przechodzenie od zwykłych telefonów komórkowych w kierunku smartfonów.
Zysk operacyjny wyniósł 19 mln euro, o 20 mln euro mniej niż w ostatnim kwartale 2010 roku oraz o 1 mln euro mniej niż rok wcześniej. Marża brutto wzrosła do poziomu 33 proc. z 30 proc. kwartał wcześniej. Udało się wypracować zysk netto w wysokości 11 mln euro, o 3 mln euro wyższy niż w poprzednim kwartale, ale o 10 mln euro niższy niż osiągnięty w pierwszych trzech miesiącach roku poprzedniego.
Producent szacuje, że jego udział na rynku smartfonów wyniósł 5 proc. pod względem ilości oraz 3 proc. pod względem wartości.
Dyrektor generalny firmy, Bert Nordberg, dodał, że skupienie uwagi na systemie operacyjnym Android było dobrym posunięciem, gdyż pomaga to w utrzymaniu zyskowności. Strategia ta będzie kontynuowana. Obyło się jednak bez zapowiedzi wprowadzenia nowych modeli smartfonów na rynek.
Trzęsienie ziemi w Japonii spowodowało pewne problemy operacyjne dla producenta. Będzie to jednak widoczne w wynikach finansowych i sprzedażowych dopiero w drugim kwartale. Firmie brakuje bowiem komponentów do produkcji telefonów, co może spowodować spowolnienie sprzedaży, a tym samym mieć negatywny wpływ na finanse.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*